Odpiram novo temo, v kateri bomo debatirali in primerjali oba aktualna simulatorja: FS2004 in FSX. Namreč za revijo Letalo sem za zadnji dve številki napisal članka, kjer primerjam oba simulatorja, predvsem z vidika hitrosti delovanja, opažanja razlik delovanja pri različnih dodatkih ipd..., skratka, izkušnje, opažanja, mnenja okoli obeh različic.
Ta tema se hkrati navezuje na temo Screenshoti v FSX, kjer sem doslej objavil kar nekaj posnetkov iz omenjenega simulatorja.
Pišite o svojih izkušnjah in opažanjih obnašanja enega in drugega programa.
K odprtju te teme me je vzpodbudila včerajšnja prijetna izkušnja, ko sem simulatorju dodal scenarije letališč GA2 for FSX in sicer: Cologne/Bonn, Hannover, Dortmund, Munster/Osnabruck and Leipzig. Scenariji so pisani tako za FS2004, kot za FSX; doslej sem trdil, da dodatki, pisani za oba simulatorja zavirajo FPS-je pri FSX-u; to je bil primer Aerosoft Franfurt X in ravno tako Aerosoft Brussels X; čisto drugačno je bilo obnašanje FPS pri Venezia in Firenze add-on scenery, ki sta pisana le za FSX; pri slednjih dveh je delovanje zelo tekoče, čeprav je grafična podoba precej zahtevna in čudovita (glej Aerosoft Venezia X slike); ravno tako je pri zadnjem Andrejevem izdelku Slo 4 FSX, kjer je delovanje neverjetno lepo tekoče. Pomembno pri opažanju hitrosti delovanja so tudi dodatki za MESH in LANDCLASS, ki jih namestimo v FSX; le-ti lahko delovanje pospešijo ali zavirajo.
A pri včerajšnji namestitvi zgoraj omenjenih Nemških letališč, namenjenih obema simulatorjema, popolnoma spreminjam mnenje, saj je pri zelo zahtevnih nastavitvah celotne podobe FSX-a delovanje vseeno lepo tekoče, FPS-ji se gibljejo tam med 35 - 45 pri prometnem letališču, okoliškem prometu, sončnem zahodu, prižganih lučeh, skratka, pri nastavitvah in podobi, ko je računalnik precej obremenjen. Izgleda, da so pisci scenarijev vedno pozornejši in izkušenejši pri usklajevanju kode za oba FS-ja.
Včeraj pozno zvečer sem preizkušal scenarije, naredil nekaj lepih posnetkov, ki bodo tudi objavljeni, s tem pa sem tudi, kot to redno počnem, analiziral tekočnost delovanja FSX-a. Seveda je spet razlika, s katerim letalom letim: ali je to default FSX letalno sredstvo, ali morda izdelek priznanih hiš: PMDG, Flight1, ipd... ali letim v VC ali v 2D pogledu; skratka, kombinacij je veliko in prav o tem bi tu debatirali.
Kot že sami veste, je za kvalitetno in všečno delovanje kateregakoli simulatorja, še toliko bolj pa za delovanje FSX-a pomembnih več dejavnikov: strojna oprema, hitrost procesorja, grafična kartica, količina RAM-a, nastavitve grafične kartice (različnih parametrov) in nastavitev parametrov znotraj FS; poleg vsega naštetega je tu še dodatna strojna oprema in seveda programska, ki lahko virtualnega pilota popolnoma zamori
ali pa prijetno vzpodbudi
... In največ se bomo naučili z lastnimi izkušnjami, primerjanjem in analiziranjem.
Torej, na dan z izkušnjami, kombinacijami, različicami, strojno opremo ki poganja predvsem FSX... Tako bomo počasi izoblikovali odgovore na mnoga vprašanja o tem, ali imamo že primerno opremo za letenje s FSX
Kakšne so pa kaj vaše izkušnje?