Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 29 Mar 2024, 00:55

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 11 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: Pristanek v LOWI na stezi 08
OdgovorObjavljeno: 04 Dec 2016, 18:55 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Apr 2015, 11:55
Prispevkov: 564
Kraj: Ljubljana
:wave: Pozdravljeni!
Zelo rad letim v Innsbruck in pristajam na stezi 08 ampak nikoli nisem prepričan če delam to pravilno?
Jaz najprej letim proti LOC 26 potem se pri točki AB začnem obračati proti točki INN potem pa nevem koliko daleč moral leteti po točki INN, da se začnem obračati proti stezi 08. Jaz točki INN in AB dodam s funkcijo FIX v FMCju ampak nevem, kako velik radij (premer) naštimam za točko INN, da začnem zavoj.

Danes sem naredil posnetek pristajanja na IVAO pa prosim, če poveste, kaj narobe delam:

Povezava na YouTube


Hvala!

_________________
Branimir Filovski
S5DBF
Slika Slika FS3 Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 05 Dec 2016, 00:55 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 19 Okt 2009, 01:37
Prispevkov: 264
Branimir, nič ne delaš narobe. Saj si pristal v enem kosu.
Sem te spremljal, ker sem malo pred tabo odletel iz Innsbrucka.
Lepo si priletel na RTT, nato hdg 210 do točke D21.0 OEV, nato pa po toboganu dol do AB.
Od tam naprej pa glede na veter na 26 ali na 08.
Danes so skoraj vsi pristajali na 08, čeprav je pihal spremenljiv veter.
Če moraš zaradi vetra leteti na 08 to narediš vizualno, kot je narisano na "Visual approach procedure" karti.
Po domače rečeno, letiš šolski krog, saj veš "downwind", na 45 stopinj glede na prag piste pa "base" in nato poravnaš ter pristaneš.
Pozabi na FMC.
Če letiš vizualno letiš pač vizualno, tudi z B737.

Uživaj še naprej


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 05 Dec 2016, 07:37 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Apr 2015, 11:55
Prispevkov: 564
Kraj: Ljubljana
:wave: Hvala!

_________________
Branimir Filovski
S5DBF
Slika Slika FS3 Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 05 Dec 2016, 07:46 
Odsoten

Pridružen: 10 Avg 2011, 22:39
Prispevkov: 86
Kraj: Maribor
pač tolko je v navadi, da tam na tistem pltoju nad katerim letiš downwond, začneš obračat nad "razpoko" v platoju.... ko letiš nad njo, jo hitro vidiš... v tisti razpoki zavijaš v enem zavoju v base in v final IN se naenkrat tud spuščaš. če narediš tapravi lok zavoja, si direktno poravnan z 08, pol ga pa samo pikneš noter.

v videu si začel zavijat mogoče pol milje prehitro... al pa še to ne.... o tisti razpoki govorim

lepe pristanke :)

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 05 Dec 2016, 10:15 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 03 Sep 2007, 21:00
Prispevkov: 1420
Tukaj imaš enega
Povezava na YouTube

_________________
Silvo


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 05 Dec 2016, 10:53 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 03 Sep 2007, 21:00
Prispevkov: 1420
Še karta


Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.

_________________
Silvo


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 05 Dec 2016, 22:17 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 31 Avg 2007, 22:03
Prispevkov: 313
Kraj: Žalec
Spet bom siten :mrgreen: ampak z nasveti. Poleg predlogov drugih in pa videa kako se leti v resnici imam še par opazk:

- LOC approach iz vzhoda ima 3,77° glide. S clean konfiguracijo tega v dobro aerodinamično zasnovanem letalu kot je 737NG ne moreš leteti. To si lahko opazil, ker hitrosti nisi mogel držati pa še previsoko si bil. Probaj npr. s flapi 15 in spuščenimi kolesi pa boš videl, če gre. Če ne, dodaš še kakšno stopnjo flapov. To pomeni, da je planning pomemben. Ko prideš na FAF moraš že imeti to konfiguracijo, tako da splaniraj upočasnitev dovolj zgodaj.
- ND: gre čisto za subjektivno izbiro, ampak na approachu se ponavadi splača range takoj nastaviti na najnižjo vrednost. Lahko probaš tudi CTR mode če delaš takšen circling.
- Oziraj se bolj vizualno. Vem, da je to težko v simulatorju, ampak vseeno. Kar je na ND ti je samo v pomoč.
- Kakšna je bila tvoja Vref? Za lažjo referenco si nastavi to na MCP
- Podobno velja za heading. Tudi če letiš na roke, uporabljaj to funkcijo, ker boš precej lažje letel bolj točno.
- Missed approach altitude. Nastavi si jo, ko imaš čas. Na go aroundu ga sigurno ne bo.
- Throttli so ti na finalu šibali gor in dol, vendar dvomim da zaradi slabih potenciometrov. Nekako si probaj zapomniti potreben thrust za posamezne konfiguracije in teže, če ne za drugega nujno za final approach. Ni težko, hitro si prideš gor (za začetek si zapomni vrednosti ko letiš z A/T oz. ko A/T izklopiš). Potem nastavi potrebno vrednost in opazuj dogajanje. Po potrebi popravi. Popravki nikoli niso veliki niti hitri. Nastaviš, počakaš, da se letalo odzove, analiziraš stanje in popraviš po potrebi.

Kljub vsemu, lotil si se enega težjih approachev, tako da vadit in še enkrat vadit.

_________________
Aljaž Prislan
Slovenia Training Coordinator
International Virtual Aviation Organisation
http://www.ivao.si


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 05 Dec 2016, 22:31 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Apr 2015, 11:55
Prispevkov: 564
Kraj: Ljubljana
silvo20 napisal/-a:
Spet bom siten ampak z nasveti. Poleg predlogov drugih in pa videa kako se leti v resnici imam še par opazk:

- LOC approach iz vzhoda ima 3,77° glide. S clean konfiguracijo tega v dobro aerodinamično zasnovanem letalu kot je 737NG ne moreš leteti. To si lahko opazil, ker hitrosti nisi mogel držati pa še previsoko si bil. Probaj npr. s flapi 15 in spuščenimi kolesi pa boš videl, če gre. Če ne, dodaš še kakšno stopnjo flapov. To pomeni, da je planning pomemben. Ko prideš na FAF moraš že imeti to konfiguracijo, tako da splaniraj upočasnitev dovolj zgodaj.
- ND: gre čisto za subjektivno izbiro, ampak na approachu se ponavadi splača range takoj nastaviti na najnižjo vrednost. Lahko probaš tudi CTR mode če delaš takšen circling.
- Oziraj se bolj vizualno. Vem, da je to težko v simulatorju, ampak vseeno. Kar je na ND ti je samo v pomoč.
- Kakšna je bila tvoja Vref? Za lažjo referenco si nastavi to na MCP
- Podobno velja za heading. Tudi če letiš na roke, uporabljaj to funkcijo, ker boš precej lažje letel bolj točno.
- Missed approach altitude. Nastavi si jo, ko imaš čas. Na go aroundu ga sigurno ne bo.
- Throttli so ti na finalu šibali gor in dol, vendar dvomim da zaradi slabih potenciometrov. Nekako si probaj zapomniti potreben thrust za posamezne konfiguracije in teže, če ne za drugega nujno za final approach. Ni težko, hitro si prideš gor (za začetek si zapomni vrednosti ko letiš z A/T oz. ko A/T izklopiš). Potem nastavi potrebno vrednost in opazuj dogajanje. Po potrebi popravi. Popravki nikoli niso veliki niti hitri. Nastaviš, počakaš, da se letalo odzove, analiziraš stanje in popraviš po potrebi.

Kljub vsemu, lotil si se enega težjih approachev, tako da vadit in še enkrat vadit.


Hvala! Bom naslednjič popravil napake :D
Drugače pa glede throttlov sem jaz kriv, imam grdo navado, da na finalu ko nor premikam tiste throttle quadrante :(

_________________
Branimir Filovski
S5DBF
Slika Slika FS3 Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 05 Dec 2016, 23:22 
Odsoten
Nadzornik
Uporabniški avatar

Pridružen: 22 Sep 2006, 11:53
Prispevkov: 527
Kraj: Ljubljana
Še moje skromno virtualno mnenje.

Mislim, da si zadnji desni zavoj začel nekoliko prezgodaj. Tudi na karti, ki jo je priložil Silvo piše, da začneš zavijati, ko si nekako 3.5 NM od OEV. Splača pa se ti še za kakšne 0.2 NM podaljšati saj imaš potem več časa za stabilizacijo v finalu. Z začetkom zavoja začnemo tudi spuščanje, saj se je potrebno spustiti iz 3700 FT na nekako 2900 FT (1000 ft AGL), kar v slabi minuti zavoja pomeni spuščanje z nekako 700 ft/min. Če te bližina tal pri tem podzavestno zadržuje, si ob poravnavi s stezo hitro previsok, kar pa v Innsbrucku ni najbolje. Tudi pri tebi so PAPIji belo svetili, ker pa si bil zelo blizu praga (skoraj pristanek iz zavoja), ni bilo časa za popravke.

Letos smo na A320 Level-D simulatorju s Simonom uspešno opravila dva pristanka na LOWI RWY08 in dobrodošel nasvet inštruktorja kap. Kellnerja, da se downwind varno podaljša, se seveda zdi samoumeven, a hribi, v katere drviš v downwindu, te kar silijo, da zaviješ prezgodaj. Res je, da skoraj realističen 200° pogled v simulatorju veliko pripomore pri manevriranju v zavojih, obenem pa je zaradi stranskega pogleda občutek višje hitrosti dokaj neprijeten (a realističen), sploh v LOWI, kjer mimo bežijo pobočja hribov. V naših PC simulatorjih se občutek prave hitrosti ob pristanku (250 km/h!) nekako izgubi, ker je pogled le naprej in s kotički očesa pravzaprav ne vidimo nič.

Za trening so odlični šolski krogi iz RWY08 do AB (5000 ft), potem pa nadaljuješ vizualni prilet kot po LOC DME 08 West (glej karto). Pri tem imaš trening dveh dokaj ostrih zavojev, pri katerih ne smeš pustiti da nagib pade pod 25°. Zlasti pri tistem po AB si v nasprotnem hitro v hribih. Ni čudno, da potnice včasih vreščijo.


Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.

_________________
Danilo


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 06 Dec 2016, 08:23 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Apr 2015, 11:55
Prispevkov: 564
Kraj: Ljubljana
Danilo napisal/-a:
Tudi na karti, ki jo je priložil Silvo piše, da začneš zavijati, ko si nekako 3.5 NM od OEV.


Prav to me je zmeraj zanimalo kako se tisti D3.5 OEV nastavi v FMC. A potem moram, ko dam OEV v FIX dati noter dolžino (polmer) 3.5NM da se krog okoli OEV pokaže?

_________________
Branimir Filovski
S5DBF
Slika Slika FS3 Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 06 Dec 2016, 09:28 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 03 Sep 2007, 21:00
Prispevkov: 1420
Tamle imaš OEV frekvenco 111.1 in, ko jo nastaviš, ti tudi pokaže, koliko si od nje oddaljen!

_________________
Silvo


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 11 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group