Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 28 Mar 2024, 14:02

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 5 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: IFR načrt poleta
OdgovorObjavljeno: 14 Jul 2015, 11:35 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Apr 2015, 11:55
Prispevkov: 564
Kraj: Ljubljana
Pozdrav letalski navdušenci!
Imam nekaj vprašanj glede načrta poleta:

1) V okencu cruising speed me zanima, kako se izračuna talno hitrost.

2) Na primer, ko sem izpolnjeval plan za LOWW-EGLL mi je ivap ponudil pot. Ko sem pa letel LJLJ-EGLL ivap ni našel poti. Ali je dovolj, da v plan vpišem BERTA BATTY LOGAN brez zračne poti med točkami.
Ali kdo pozna program, ki ti najde najboljšo pot?

3) Ko klikneš na REQ. ROUTE ti v tabeli prikaže pot in tudi višinski razpon te poti. Kako veš na kakšni višini lahko letiš, če pot vneseš ročno?

Branimir Filovski

_________________
Branimir Filovski
S5DBF
Slika Slika FS3 Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: IFR načrt poleta
OdgovorObjavljeno: 14 Jul 2015, 13:16 
Odsoten

Pridružen: 23 Dec 2009, 09:05
Prispevkov: 69
Pozdrav!
Teh programov je kar nekaj.
Meni osebno je najbolj všeč vroute
Lep pozdrav!


http://skyvector.com/
http://rfinder.asalink.net/free/
http://www.vroute.net/


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: IFR načrt poleta
OdgovorObjavljeno: 14 Jul 2015, 13:17 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Apr 2015, 11:55
Prispevkov: 564
Kraj: Ljubljana
Hvala!

_________________
Branimir Filovski
S5DBF
Slika Slika FS3 Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: IFR načrt poleta
OdgovorObjavljeno: 14 Jul 2015, 17:37 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 31 Avg 2007, 22:03
Prispevkov: 313
Kraj: Žalec
Pozdravljen Branimir :)

1) V FP ne visuješ talne hitrosti (Ground Speed) temveč True Air Speed oz. TAS:

TAS = IAS + IAS*(Altitude/1000 * 2/100)]

Altitude je v čevljih

oz. TAS = IAS + 2% na 1000'


2) Načelom je dovolj, vendar če se misliš iti "as real as it gets" je vsekakor boljše, če napišeš celotno ruto. Bojan je že prilepil par linkov za spletne route-finder-je, obstaja pa tudi super plačljiv program Professional Flight Planner X (PFPX) (PFPX ti med drugim izračuna tudi TAS).


3) Za določitev pravilne izbire višine ne boš imel veliko težav, ko boš imel malo prakse. Odvisna je od tipa letala, ki ga letiš (njegova maksimalna višina, hitrost dviganja in spuščanja, itd.) in seveda dolžine poti. Načeloma si lahko pomagaš z zelo grobim pravilom, da je višina v 100 feet-ih enaka dolžini poti. Torej če je dolžina poti 150 NM, izbereš FL150. Seveda po opravljenem poletu vidiš, če si se uštel in mogoče izbral previsoko ali prenizko višino in pri naslednjih letih zaokrožuješ navzgor ali navzdol (PS: ne pozabi na fligth level allocation - v Sloveniji velja, da za letenje na zahod izbereš sode levele, za letenje na vzhod pa lihe). Za referenco se lahko obrneš na kako spletno stran kot je flightradar24 ali FlightAware in malo pošpegaš, kakšne višine uporabljajo v realnosti.

_________________
Aljaž Prislan
Slovenia Training Coordinator
International Virtual Aviation Organisation
http://www.ivao.si


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: IFR načrt poleta
OdgovorObjavljeno: 14 Jul 2015, 17:38 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Apr 2015, 11:55
Prispevkov: 564
Kraj: Ljubljana
Hvala!

_________________
Branimir Filovski
S5DBF
Slika Slika FS3 Slika


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 5 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group