Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 28 Mar 2024, 12:12

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 9 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: Pravilno zaviranje s A319
OdgovorObjavljeno: 07 Jan 2016, 16:46 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Apr 2015, 11:55
Prispevkov: 564
Kraj: Ljubljana
Lep pozdrav!
Že nekaj časa letim A319 in se nikoli nisem pomislil, kako se strokovno oz. pravilno z airbusom zavira? Na to sem šele pomislil, ko je v nekem filmu (z naslovom "Odrešitev") Nicolas Cage pilotiral potniško letalo (ne vem katero, na zunaj je izgledal kot B787, kabina pa kot B737) in je med letom s krilom zadel rep drugega letala. Naredilo je zarezo v krilo. Rekel je, da bo pristanek težak, ker ne more odpreti spoilerjev in ne more zavirat z motorji. Ampak se da ustaviti tudi s kolesnimi zavoram, če imam prav, ali se motim?¿ :-k

No, bistvo je, kako se prav zavira, ker jaz ponavadi zaviram samo z zavorami, ali pritiskam postopoma na pedala ali pa kliknem gum MED na komandni plošči. Ali je treba zavirati s čim drugim?

Kakšen je pravi postopek? :-k

_________________
Branimir Filovski
S5DBF
Slika Slika FS3 Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pravilno zaviranje s A319
OdgovorObjavljeno: 07 Jan 2016, 17:26 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 03 Sep 2007, 21:00
Prispevkov: 1420
Evo tvoje zaviranje
Povezava na YouTube

_________________
Silvo


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pravilno zaviranje s A319
OdgovorObjavljeno: 07 Jan 2016, 22:18 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Apr 2015, 11:55
Prispevkov: 564
Kraj: Ljubljana
To pa je testiranje. Najboljši del je, ko se z repom "drgne" ob stezo.

_________________
Branimir Filovski
S5DBF
Slika Slika FS3 Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pravilno zaviranje s A319
OdgovorObjavljeno: 08 Jan 2016, 17:21 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 14 Nov 2006, 14:13
Prispevkov: 495
Kraj: Ljubljana
Pilotiranje Nicolasa Caga je za tete... :)

Pri zaviranju letala sodelujejo trije sistemi skupaj, zavore na kolesih, zračne zavore in reverserji motorjev (usmerjevalniki potiska). Glavno vlogo pri zaviranju imajo zavore na kolesih, ki ustavijo letalo.
Spoilerji oz. zračne zavore se uporabljajo za povečanje zračnega upora in, da pri pristanku "podrejo" vzgon kril. To je pomembno zato, da se teža letala iz kril prenese na kolesa in omogoči maksimalno trenje ter efektivno zaviranje koles.
Reverserji motorjev so namenjeni temu, da prusmerijo izpuh motorja vstran oz. naprej. To predstavljajo zaviralno silo, ki ni odvisna od pogojev na stezi ni pa najbolj efektivna sploh pri manjših hitrostih.
Koliko česa boš uporabil je odvisno od dolžine steze, razmer na njej, smeri in jakosti vetra, teže letala,...

Postopek zaviranja pri A320 pa gre nekako takole. V fazi pristajanja, ko spustiš kolesa, armiraš tudi spoilerje in izbereš nastavitev avtomatskih zavor AUTO/BRK na low ali medium (max je samo pri vzletu). Med pristankom, ko se kolesa "dotaknejo" steze prestaviš ročice motorjeviz idle v reverse, če šparaš motorje pa v idle reverse. Ko se dvignejo zračne zavore, začnejo avtomatično zavirati tudi kolesa (zelen DECEL na auto brk panelu). Ko se hitrost spusti pod 60-50 vozlov z nogami pritisneš na zavore in s tem prevzameš zaviranje (auto brake se s tem sam izklopi). Do zavoja na spojnico potem sam zaviraš in prilagajaš potrebno hitrost za zavoj.
Upam, da ga nisem kje falil, nazadnje sem letel novebra lani :)

_________________
Ahhhh! the madness of cockpit builders will never end.
SIMon A320


Zadnjič spremenil SStusek, dne 08 Jan 2016, 20:33, skupaj popravljeno 1 krat.

Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pravilno zaviranje s A319
OdgovorObjavljeno: 08 Jan 2016, 17:27 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Apr 2015, 11:55
Prispevkov: 564
Kraj: Ljubljana
Hvala, bom posnel posnetek pristajanja, da se bo videlo, če kaj narobe delam.

_________________
Branimir Filovski
S5DBF
Slika Slika FS3 Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pravilno zaviranje s A319
OdgovorObjavljeno: 08 Jan 2016, 22:43 
Odsoten
Nadzornik
Uporabniški avatar

Pridružen: 22 Sep 2006, 11:53
Prispevkov: 527
Kraj: Ljubljana
SStusek napisal/-a:
Upam, da ga nisem kje falil, nazadnje sem letel novembra lani :)
... ampak na pravem, zares ta pravem Level-D simulatorju A320. Ah, kje so ti časi in tisti trdi pedali pritisnjeni do tal pri zaviranju na stezi 08 v Innsbrucku... Ok, ok, sem že miren - grem malo letet. :wave:

_________________
Danilo


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pravilno zaviranje s A319
OdgovorObjavljeno: 10 Jan 2016, 12:44 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Apr 2015, 11:55
Prispevkov: 564
Kraj: Ljubljana
Sem pristal v Splitu s landing rate 81 FPM. Sem sledil navodilom in upam, da sem vse naredil pravilno.

Povezava na YouTube

_________________
Branimir Filovski
S5DBF
Slika Slika FS3 Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pravilno zaviranje s A319
OdgovorObjavljeno: 10 Jan 2016, 15:16 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 31 Avg 2007, 22:03
Prispevkov: 313
Kraj: Žalec
Looks good to me, naslednjič samo še luči na letališču prižgi :mrgreen:

Motorje si spravil iz reverse v idle ob pravem času, ti bom pa za ziher vseeno napisal še nekaj zraven, da boš vedno delal pravilno. Poglej v manuale za točne podatke, ampak naj bi se reverserje začelo pospravljati ko greš pri zaviranju skozi 80 kts tako, da so do 60 kts popolnoma pospravljeni. Pri nižjih hitrostih je nevarnost, da zažnejo motorji vsrkavati lasten izpuh ali pa celo kakšen predmet iz tal (znano tudi kot Foreign Object Damage - FOD).

_________________
Aljaž Prislan
Slovenia Training Coordinator
International Virtual Aviation Organisation
http://www.ivao.si


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pravilno zaviranje s A319
OdgovorObjavljeno: 10 Jan 2016, 15:42 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Apr 2015, 11:55
Prispevkov: 564
Kraj: Ljubljana
Hvala za komentar, ja so pozabili prižgati luči (ne vem, nekaj je narobe s aerosoft dodatkom), mogoče pa šparajo na elektriki :mrgreen: . Ja, za reverser pa po končanem letu dobim dobim denarno kazen v FSPassengers, če imam reverserje pod 60 kts. Pa tudi za pilote je mogoče lažje, da zavirajo s reverserji, ker so zavore v resnici bolj trde kot saitkove, sem enkrat probal na simulatorju, pa sem imel nasledni dan "muscle fiber".

_________________
Branimir Filovski
S5DBF
Slika Slika FS3 Slika


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 9 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group