Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 29 Mar 2024, 01:53

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 12 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: Potopis Boeing 787 Dreamliner
OdgovorObjavljeno: 31 Okt 2015, 01:12 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 10 Maj 2008, 22:54
Prispevkov: 60
Boeing 787, poimenovan tudi 'Dreamliner', je najnovejše Boeingovo letalo, ki postaja vedno bolj pogost gost na vseh svetovnih letališčih. 26. oktobra so minila natanko štiri leta od prvega komercialnega poleta na Japonskem in en vikend prej sem se tudi sam odločil, da preizkusim tega sanjskega ptiča.

787 je sicer največkrat uporabljen na srednjih in daljših poletih, obstajajo pa tudi nekatere krajši leti. V Evropi je najbolj znan in zanimiv let letalske družbe LAN Chile, ki svoje lete iz Santiaga v Čilu preko Madrida nadaljuje v Frankfurt. Let na relaciji Madrid-Frankfurt omogočajo 'fifth freedom' pravice, ki dovoljujejo letalskim družbam, da opravljajo lete tudi med dvema tujima državama, LAN tudi omogoča, da potniki kupijo karte samo za sektor od Madrida do Frankfurta (ali obratno). To sem storil tudi sam na njihovi spletni strani, za let do Frankfurta pa bo kot običajno poskrbela Adria.

Takole je izgledala moja končna pot, pripravljena z odličnim spletnim orodjem http://www.gcmap.com:

Slika

Seveda se je vse začelo na ljubljanskem letališču z zgodnjim jutranjim letom proti Frankfurtu.

Slika

Zaradi težav z natovarjanjem prtlage smo imeli krajšo, 15 minutno zamudo, tako da se je do vzleta že povsem zdanilo.

Slika

Jutranje sonce in nizki oblaki so poskrbeli za lep razgled ob prečkanju Alp.

Slika

Že kar nekajkrat sem prečkal Alpe ob različnih časih dneva in različnih vremenskih pogojih in vedno znova uživam v čudovitem razgledu.

Slika

Na tokratnjem letu je bilo z zgodnjim jutranjim soncem in vremeno brez oblačka še posebno lepo.

Slika

Sedež ob oknu je (skoraj) vedno prava izbira. Samo na daljših nočnih letih raje izberem sedež ob prehodu, ko se skozi okno ne vidi veliko in je imeti bolje nemoten dostop do prehoda.

Slika

Ob približevanju Nemčiji so pokrajino prekrili oblaki in onemogočili nadaljnje spremljanje pokrajine, zato sem se lahko do pristanka zatopil v knjigo.

Slika

Po pristanku na stezi 7R smo dokaj hitro uspeli prečkati stezo 7C in po dobrih 10 minutah prišli do običajnih Adriinih parkirnih pozicij v bližini steze 18.

Slika

2x Adria v Frankfurtu. S5-AAN je prispel malo pred nami kot let JP794 iz Tirane.

Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 31 Okt 2015, 01:13 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 10 Maj 2008, 22:54
Prispevkov: 60
Pogled na letališko ploščad med vrati B in C na avtomatskem vlaku med obema terminaloma. Frankfurt kot vedno ponuja ogromno zanimivega prometa, na sliki se med drugim vidi B777-200LR
Qatar Airways iz Dohe, Air Canada B767-300 iz Ottawe in Singapore Airlines A380, ki leti na liniji Singapore-Frankfurt-New York. Letalo na sliki je ravno pristalo iz New Yorka in bo kmalu nadaljevalo svojo dolgo pot domov.

Slika

Sledil je obisk razgledne terase, ki je trenutno sicer v procesu prenove. Med drugim bodo postavili steklen zid, kar bo sicer odpravilo potrebo po varnostni kontroli pred vstopom, bo pa tudi otežilo slikanje za 'letaloglede'.

Slika

Za svoj tokratnji izlet bi lahko izbral tudi opoldanski let z Adrio in še vseeno z dovolj časa za prestopanje ujel svoj večerni let v Španijo, vendar sem namenoma izbral jutranji let. Letališče v Frankfurtu je raj za letalske navdušence in v mojih 28 obiskih mi še nikoli ni bilo dolgčas.

Slika

Še nekaj za vse ljubitelja vlakov. Letališče je s pokrito povezavo povezano s svojo železniško postajo, ki omogoča enostavne povezave s celotno Nemčijo in bližnjo Evropo.

Slika

Po prijetnem dnevu je sledil glavni namen izleta, let s 787 proti Madridu. Čeprav sem bil že prijavljen in sem imel na telefonu svoj mobilni vstopni kupon, sem se oglasil na enem izmed avtomatov in prevzel še svoj spominski papirnati boarding pas. Avtomat je bil na voljo samo v Španščini in nikjer nisem našel opcije za preklop jezika, vendar je tudi po Špansko uspelo urediti vse podrobnosti, dobil sem tudi vstopni kupon za povratni let iz Madrida naslednji dan.

Slika

Do izhoda sem prišel ravno v času, ko so se pripravljali na prihod letala. Hiter pogled na Flightradar24 je razkril, da je letalo že pristalo na stezi 7L in da se prebija proti terminalu.

Slika

Slabih 10 minut kasneje se je pokazalo izza jetwaya:

Slika

Današnja zvezda dneva, vsaj zame.

Slika

CC-BBA je dobra tri leta staro letalo, sploh prvi 787, ki ga je LAN prevzel poleti leta 2012 in sploh prvi Dreamliner v Severni in Južni Ameriki.

Slika

Značilna okna, motorji in krila dajejo 787 poseben izgled.

Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 31 Okt 2015, 01:14 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 10 Maj 2008, 22:54
Prispevkov: 60
Preden bo letalo pripravljeno za vkrcanje bo trajalo še nekaj časa, zato sem se odpravil po terminalu preveriti še ostale zanimive lete, ki so se pripravljali na začetek svoje poti. Zraven nas je bil parkiran B777-300ER ANA, ki je potrpežljivo čakal na svoj let v Tokio (Narita).

Slika

Tudi Asiana B747-400 bo letel v Azijo, njegov cilj bo Seoul v Južni Koreji.

Slika

Vkrcanje za let LA705 proti Madridu in Santiagu se je začelo zelo zgodaj, točno eno uro pred odhodom, in je potekalo glede na vrste sedežev.

Slika

Kot običajno sem si izbral sedež v zadnjem delu letala in sem bil v prvi skupini potnikov iz ekonomskega razreda, ki so se vkrcali.

Slika

Prvi občutek ob vstopu v letalo je dokaj 'vesoljski', ambientna razsvetljava pripravi prijetno in mirno vzdušje.

Slika

Na vsakem stolu sta potnika pričakali blazina in oddeja, na IFE (in-flight entretainment) ekranih pa se je vrtel promocijski film o Čilu, ki me je resno navdušil, da bi kdaj obiskal to deželo. Tudi, če bi kar danes nadaljeval pot vse do Santiaga ne bi imel nič proti, saj je bilo na letalu vse skupaj zelo udobno.

Slika

Okna na 787 nimajo klasičnih senčnikov, ampak si lahko vsak potnik s pomočjo tipk izbere svojo nastavitev zatemnitve. Po potrebi (ob pristanku, vzelu, na nočnih letih) lahko tudi kabinsko
osebje nastavi enotno nastavitev za vsa okna.

Slika

Vkrcanje je trajalo dobrih 25 minut in več kot pol ure pred odhodom smo bili vsi potniki že pripravljeni. Sedeži so razporejeni v konfiguraciji 3-3-3, sedež ob prehodu v moji vrsti je zasedla prijazna starejša nemška gospa, sredinski sedež pa je, na srečo, kljub zelo polnem letu ostal prazen.

Slika

IFE običajno uporabljam predvsem za 'Airshow', zemljevid s prikazom poti, ki pa ga tokrat očitno niso ponastavili, tako da je naš let ves čas ostal v Frankfurtu. Je pa v zgornjem desnem kotu vseeno deloval prikaz preostalega časa leta.

Slika

Na koncu smo dobili dovoljenje za push-back skoraj 10 minut pred predvidenim časom in kmalu smo vzleteli s steze 18 in se usmerili jugo-zahodno proti Madridu.

Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 31 Okt 2015, 01:14 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 10 Maj 2008, 22:54
Prispevkov: 60
V času, ko brezplačna oz. vključena hrana na številnih letalskih družbah postaja preteklost, je bil LAN-ov 'snack box' kar dobrodošel.

Slika

Vsak potnik je dobil sendvič (šunka, sir) in čokoladico.

Slika

Let je bil sicer zelo miren in jo ob gledanju filma minil zelo hitro, tako da smo kmalu pristali v Madridu in po kratkem taxiu parkirali pred terminalom 4S.

Slika

Terminal 4 v Madridu je res čudovit, en najlepših v Evropi. Uporablja ga predvsem domača Iberia ter večinoma njihovi Oneworld partnerji, med katere spada tudi LAN.

Slika

Po vožnji z vlakom iz T4S do glavne zgradbe je sledila še pot do hotela.

Slika

Po hitrem dnevu v Madridu je sledil povratek na letališče in pot v obratnem vrstnem redu nazaj proti Sloveniji.

Slika

Da T4 izgleda super sem že omenil.

Slika

Iberia Airbus 340-600 pred začetkom nove poti v Južno Ameriko, če se prav spomnim, je šel tale v Bolivijo.

Slika

Tudi tokrat sem ravno ujel prihod našega B787.

Slika

Zadnjih nekaj metrov po dolgi poti iz Čila v Španijo.

Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 31 Okt 2015, 01:15 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 10 Maj 2008, 22:54
Prispevkov: 60
2x LAN 787 v Madridu. Dva leta iz Santiaga prideta zelo hitro en za drugim, s tem da se en vrne prej, drugi pa naredi še povratno potovanje v Frankfurt.

Slika

Vkrcanje je bilo tudi tokrat dobro organizirano in je potekalo glede na vrste sedežev. Ker za ta let ni bilo več na voljo nobenih sedežev ob oknu sem izbral sedež ob prehodu na sredini.

Slika

Snack box z enako vsebino, le v malo drugačnih barvah.

Slika

Tudi let nazaj grede je minil zelo hitro in kmalu smo pristali v Frankfurtu.

Slika

Še zadnja slika notranjosti v Frankfurtu.

Slika

In še zadnji pogled na letalo med potjo proti mejni kontroli. Čeprav sta Španija in Nemčija članici Schengen območja, je za let z LAN Chile potrebno opraviti vse mejne formalnosti, saj letalo pride in nadaljuje pot izven Schengen območja.

Slika

Po hitrih treh urah v Frankfurtu je sledil še zadnji del poti, let s CRJ900 proti Ljubljani.

Slika

Pogled na razsvetljeno ljubljansko letališče iz zraka.

Slika

S tem se je ta hitri izlet končal in pod črto je bil zelo prijeten. B787 je res udobno in zanimivo letalo, vsekakor bi ob možnosti izbire med različnimi tipi letal dobil prednost pred kakšnim drugim tipom. Tudi LAN Chile je zelo prijetna letalska družba s prijaznim osebjem, škoda le, ker bodo ob združitvi s TAM-om obe lepi barvni shemi združili v eno ne preveč prijetno.

Hvala za branje!


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 31 Okt 2015, 11:01 
Odsoten
Nadzornik
Uporabniški avatar

Pridružen: 24 Dec 2003, 21:16
Prispevkov: 1396
Kraj: Kranj
Hvala za izčrpen in lep potopis (s slikami, seveda). Kar malo pogrešam kaj podobnega.

_________________
Že Slikalet in še vedno z vami ali brez vas!


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 31 Okt 2015, 11:46 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Apr 2015, 11:55
Prispevkov: 564
Kraj: Ljubljana
Bravo!
Zanimiva so krila, ki so obrnjena na vzgor.
Ker pogosto letim na IVAO LJLJ-EDDF in obratno, ali mogoče veš, na kateri višini je letel.
Drugače pa zelo zanimiv potopis.

_________________
Branimir Filovski
S5DBF
Slika Slika FS3 Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 31 Okt 2015, 16:35 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 10 Maj 2008, 22:54
Prispevkov: 60
Delfin napisal/-a:
Hvala za izčrpen in lep potopis (s slikami, seveda). Kar malo pogrešam kaj podobnega.


Hvala! Tudi jaz pogrešam več vsebina na forumu, se bom potrudil, da spišem in objavim še kakšno podobno pot.

Branimir napisal/-a:
Ker pogosto letim na IVAO LJLJ-EDDF in obratno, ali mogoče veš, na kateri višini je letel.


Za moje lete nisem prepričan, če so omenili, na Justplanes Adria videu se spomnim, da so leteli na FL320 s CRJ900 LJU-FRA.


Povezava na YouTube


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 31 Okt 2015, 16:47 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Apr 2015, 11:55
Prispevkov: 564
Kraj: Ljubljana
Klaro napisal/-a:

Branimir napisal/-a:
Ker pogosto letim na IVAO LJLJ-EDDF in obratno, ali mogoče veš, na kateri višini je letel.


Za moje lete nisem prepričan, če so omenili, na Justplanes Adria videu se spomnim, da so leteli na FL320 s CRJ900 LJU-FRA.


Hvala!

_________________
Branimir Filovski
S5DBF
Slika Slika FS3 Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 02 Nov 2015, 11:00 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 14 Nov 2006, 14:13
Prispevkov: 495
Kraj: Ljubljana
Super reportaža, pravi balzam za ta forum =D>
Žalostno opažam, da so tudi "spoterske" objave na tem forumu popolnoma izginile...?

Glede 787 me pa zanima, če je res zrak v kabini tako svež in prijeten kot ga reklamirajo "fresh cabin air"?

LP

_________________
Ahhhh! the madness of cockpit builders will never end.
SIMon A320


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 03 Nov 2015, 20:28 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 10 Maj 2008, 22:54
Prispevkov: 60
SStusek napisal/-a:
Glede 787 me pa zanima, če je res zrak v kabini tako svež in prijeten kot ga reklamirajo "fresh cabin air"?


Če ne bi vedel, da je kabina pod drugačnim pritiskom kot na ostalih letalih, verjetno ne bi opazil nič posebnega. Mogoče se je zdelo malo bolj sveže, je pa bil tudi kratek let in se mogoče razlika opazi bolj na letih na dolge razdalje.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 04 Nov 2015, 00:07 
Odsoten
KVLS presidente
Uporabniški avatar

Pridružen: 19 Jun 2004, 10:44
Prispevkov: 1814
Kraj: Ljubljana
Enkratna reportaža! Super! =D>

_________________
Igor Libero Krušič


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 12 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group