Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 28 Mar 2024, 12:15

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 10 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
OdgovorObjavljeno: 27 Dec 2015, 00:34 
Odsoten

Pridružen: 10 Dec 2014, 14:29
Prispevkov: 70
Lep vecer soletalci.
Zanima me ena stvar glede pristankov po ILS-u v IFR poletih.
A je nujno oz obvezno da ce se leti IFR ruta da se pristane po ILS-u??
Ker moje letalo Dash 8 nima funkcije Autoland-a (ima ILS frekvenco in vse ampak ga moras vse rocno pipat, dodajat moč motorjev, nastimal oz natrimat oba motorja da se oba propelerja vrtita z istimi obrati)...Skratka kar nekaj dela je...
Kot UL piltou mi je vecji izzviv pipat letalo, stelat gas in palico,trimat in pristat "z roko" kot pa samo cakat kaj se bo zgodilo oz. da bo "sam pristal"...
- Kaka je procedura za pristanek brez ILS??
- Se da sploh pristati brez ILS naprimer v Beogradu, Budimpesti itd...
Hvala za odgovore..
LP
Miha


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 27 Dec 2015, 02:22 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 31 Avg 2007, 22:03
Prispevkov: 313
Kraj: Žalec
Malo miselne vaje: ima tvoje UL letalo možnost letenja po ILS? Ali z njim vedno pristajaš s pomočjo ILS?

Verjetno ne, ne? No, tudi če si v realnosti pridobil rating za instrumentalno letenje, to še ne pomeni da boš pa sedaj vizualno kar opustil. Če si pogledaš tole temo, boš videl, da se tudi v realnosti poslužujejo takšnih approach-ev. Če je lepo vreme lahko to včasih skrajša let za par minut, s tem pa posadka nadoknadi kakšne zamude, pa še zanimivo je bolj kot monotoni ILS.

Poleg ILS approach-a med instrumentalne prilete spadajo tudi VOR, ADF ter RNAV. Kaj kakšno letališče ponuja boš zvedel na kartah, procedura pa je praktično ista, samo da se orientiraš s pomočjo drugih navigacijskih sredstev. ILS je najbolj pogost, ker ima še vertical guidance, med tem ko moraš pri drugih načeloma iz kota prileta ter tvoje GS izračunati potrebno hitrost spuščanja.

_________________
Aljaž Prislan
Slovenia Training Coordinator
International Virtual Aviation Organisation
http://www.ivao.si


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 27 Dec 2015, 08:23 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Apr 2015, 11:55
Prispevkov: 564
Kraj: Ljubljana
Jaz ti priporočam, da če je lepo vreme, pristajaš vizuelno, ket je bolj zanimivo in boš hkrati uril svoje veščine za pristanek. Če je pa megla, pa vpišeš frekvenco
ILS, VOR/DME, ADF (VOR/DME in ADF ne kažeta vertikalnega odstopanja od steze, kažeta samo horizontalnega, za višino pa v chartih piše, na kateri višini moraš biti, ko si določeno dolžino oddaljen od steze oz. VOR/DME in ADF) in nato nastaviš smer steze - course.
Pa tudi meni je lažje vizualno, kot da v mojega airbusa izberem arrival, potem moram še vpisat frekvence. Pa ugotovil sem, če pristajam ILS autoland naredil letalo (v tem primeru airbus) tam pr. 200 FPM pristanka. Ko pa pristajaš ročno lahko tudi z ILS ampak brez autopilota se pa lahko potrudiš, da se pristanka ne bo čutilo :wink:

_________________
Branimir Filovski
S5DBF
Slika Slika FS3 Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 28 Dec 2015, 09:44 
Odsoten

Pridružen: 10 Dec 2014, 14:29
Prispevkov: 70
Hvala vama za odgovore.

Haha UL z ILS... :D Cetudi bi ga imel ga nebi uporabljal ker zato pa so uzitek ta mala letala (vsaj meni) da me malo "mece po zraku" in da se utrujam s smerjo,visino in hitrostjo v finalu...Ker morata vedet da vse steze za UL niso dolge 1000m ali vec...Imas stezo tudi 250m... :P

Hmm..Pri Approuchu steze skoraj na vseh letaliscih dobim iz stolpa ukaz "report when established on ILS..."
Kaj odgovoriti v tem primeru kontrolorju?

Negative, visual approach RWY___?
Te stvari me malo begajo ker niso nikjer napisane v slovenskem IFR prirocniku...
Hvalaaa...pa brez zamere, sem cisto frisn v IFR letenju..Raje vprasam da kaj ne zaje... Zato ste pa tukaj izkuseni macki da nam pomagate... ;)
LP


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 28 Dec 2015, 12:14 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Apr 2015, 11:55
Prispevkov: 564
Kraj: Ljubljana
MNemec napisal/-a:
Hmm..Pri Approuchu steze skoraj na vseh letaliscih dobim iz stolpa ukaz "report when established on ILS..."
Kaj odgovoriti v tem primeru kontrolorju?


To pomeni, ko si se uravnovesil na ILS, ko sta oba "diamantka", ki kažeta ILS na sredini in ko se mirno spuščaš proti stezi. Ko to potrdiš rečeš: "established on localizer runway 34" (npr. za LOWW). Takrat ti ponavadi da kontrolor dovoljenje za pristanek.

Če pa hočeš pristat vizualno pa rečeš ko vzpostaviš stik s kontrolorjem ali ko reče da naj narediš ILS in hočeš narediti visual rečeš: expecting visual approach runway 34".

_________________
Branimir Filovski
S5DBF
Slika Slika FS3 Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 28 Dec 2015, 12:54 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 02 Avg 2009, 11:02
Prispevkov: 896
Kraj: Celje
Ti bom poskušal čim enostavneje razložiti:

ILS je ena izmed procedur, prav tako tudi VFR prilet.
Če se pogovarjamo o naletu in pristanku, ti tako eno ali drugo proceduro MORA odobriti ATC !!!
Če je lepo vreme in vidiš letališče lahko kličeš ATC : "Runway in side, request visual approach/land". Kontrola ti lahko to odobri ali pa tudi ne, odvisno od trenutnega prometa in meteo rezmer.
Skratka, vse je komunikacija in ATC je vedno glavna. Vprašaj jo in dobil boš odgovor kaj lahko in kaj ne :wink: :mrgreen:

_________________
S5DMP, ADR149
----------------------
Slika


Slika Slika
Slika
http://www.132virtualwing.org/


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 28 Dec 2015, 14:04 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 31 Avg 2007, 22:03
Prispevkov: 313
Kraj: Žalec
Tako nekako kot je Branimir napisal ja. Kontroli sporoči svoje namene čim prej. Če recimo letiš v Ljubljano in že cel polet veš, da želiš visual, potem na initial contactu to tudi vključi zraven. Pravilna fraza je pa "... request visual approach runway 30." Expect uporablja samo kontrolor, s čimer pilotu sporoči predviden plan. Recimo "expect ILS runway 25L" pomeni, da te kontrolor planira za ta approach in se lahko zanj tudi pripraviš. Z "Expect further climb in 3 minutes." pomeni, da po vsej verjetnosti drugo letalo ravno prečka tvojo pot in čez 3 minute bosta že na dovlolj veliki razdalji, da boš lahko nadaljeval z vzpenjanjem. Nikakor pa ni pilot tisti, ki poveljuje in nadzira zračni prostor, zato tudi govoriti kontroli expect nima pomena ("expect" ni mišljen kot "I expect..." ampak je to trpnik: "it is expected" iz vseh strani in vseh koncev, na kar pa ima vpliv samo kontrola). Vedno pa lahko seveda poveš svoje želje oz. jih zahtevaš, od tod potem tudi "request".

_________________
Aljaž Prislan
Slovenia Training Coordinator
International Virtual Aviation Organisation
http://www.ivao.si


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 28 Dec 2015, 14:26 
Odsoten

Pridružen: 10 Dec 2014, 14:29
Prispevkov: 70
Super ste fantje hvala za jasne in enostavne odgovore.
Ja nic bo treba probat danes Visual APP na LJLJ ni kej (upam samo da ne bo prevec megle) :D
LP
M...


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 28 Dec 2015, 15:24 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Apr 2015, 11:55
Prispevkov: 564
Kraj: Ljubljana
airbus napisal/-a:
Pravilna fraza je pa "... request visual approach runway 30." Expect uporablja samo kontrolor, s čimer pilotu sporoči predviden plan. Recimo "expect ILS runway 25L" pomeni, da te kontrolor planira za ta approach in se lahko zanj tudi pripraviš. Z "Expect further climb in 3 minutes." pomeni, da po vsej verjetnosti drugo letalo ravno prečka tvojo pot in čez 3 minute bosta že na dovlolj veliki razdalji, da boš lahko nadaljeval z vzpenjanjem. Nikakor pa ni pilot tisti, ki poveljuje in nadzira zračni prostor, zato tudi govoriti kontroli expect nima pomena ("expect" ni mišljen kot "I expect..." ampak je to trpnik: "it is expected" iz vseh strani in vseh koncev, na kar pa ima vpliv samo kontrola). Vedno pa lahko seveda poveš svoje želje oz. jih zahtevaš, od tod potem tudi "request".


Pa sem se še jaz nekaj novega naučil :-D

_________________
Branimir Filovski
S5DBF
Slika Slika FS3 Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 28 Dec 2015, 15:26 
Odsoten
Nadzornik
Uporabniški avatar

Pridružen: 22 Sep 2006, 11:53
Prispevkov: 527
Kraj: Ljubljana
Branimir napisal/-a:
MNemec napisal/-a:
Hmm..Pri Approuchu steze skoraj na vseh letaliscih dobim iz stolpa ukaz "report when established on ILS..."
Kaj odgovoriti v tem primeru kontrolorju?
To pomeni, ko si se uravnovesil na ILS, ko sta oba "diamantka", ki kažeta ILS na sredini in ko se mirno spuščaš proti stezi. Ko to potrdiš rečeš: "established on localizer runway 34" (npr. za LOWW). Takrat ti ponavadi da kontrolor dovoljenje za pristanek.

Samo še kratek komentar, da bo vse tako kot mora biti:

Če kontrola reče "report ILS established", je potrebno javiti, ko je letalo poravnano tako na localizerju kot tudi na glide slopu. Takrat tudi javiš: "establised on ILS RWY...". Včasih boš na frekvenci še slišal "fully established", kar pa ni več potrebno.

Včasih dobimo dovoljenje za prilet "cleared for ILS approach RWY..", a kontrolor reče "report when established on localiser", kar pomeni, da javimo takoj, ko smo poravnani z lokalizerjem "established on localiser". Slednjega ne smemo mešati z ukazom "intercept localiser", ki še ne vključuje dovoljenja za prilet in ga dobimo kasneje.

_________________
Danilo


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 10 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group