1.)
V.:
Kaj je IVAO-SI?O.: IVAO-SI je slovenska divizija - ena od držav članic mednarodne mreže International Virtual Aviation Organization
http://www.ivao.aero - s svojo spletno stranjo
http://www.ivao.si.
2.)
V.:
Kako je divizija sestavljena, kdo jo vodi in kakšna so pravila, ratingi in morebitne omejitve?O.: Slovenija se ravna po generalnih pravilih IVAO
http://www.ivao.aero/rulregs ter dodatnih pravilih, opisanih v pdf dokumentu "Osnovne informacije" na
http://www.ivao-si.org/index.php?p=doc. Predstavo o delovanju trenutno najbolje prikazuje kratek video na:
http://www.ivao.si/files/ivao-epp.avi3.)
V.:
Kakšno znanje in katere pripomočke potrebujem pred letenjem na Ivao?O.: Pred letenjem na IVAO je potrebno v simulatorju obvladati vsaj eno letalo, da se lahko udeležite treninga procedur. "Default" šolsko letalo je pri nas Beechcraft Baron in Cessna 172 za šolske kroge. Kasneje šolanje nadaljujete z letalom po lastni izbiri, samostojno pa letite s katerimkoli letalom, ki ga FS podpira. Preden se udeležite prvega treninga, imejte izven mreže (offline) vsaj 100 ur naleta z letalom npr. Cessna ali največ Beechcraft, saj vas na mreži ne učimo obvladanja letala, temveč letalske procedure in frazeologijo za uspešno letenje znotraj mreže.
Za letenje potrebujete vsaj (dokaj natančno) igralno palico, primerno za letalske simulacije in slušalke z mikrofonom.
4.)
V.:
Katere programe potrebujem za letenje na mreži?O.: Za letenje na mreži potrebujete dva programa (IvAp in TS). Opis le-teh z linki do navodil so vam na voljo na
http://www.ivao-si.org/index.php?p=novinci5.)
V.:
Ne poznam letalske frazeologije in ne znam leteti po osnovnih kontrolorjevih navodilih. Lahko vseeno letim na mreži izven treningov?O.: Ne, ne smete. Določila IVAO Networka od pilota zahtevajo, da pozna ATC ukaze. Piloti navadno letijo samostojno v našem prostoru po opravljenih določenih vajah, po nasvetu vodje divizije, ko so za to pripravljeni.
6.)
V.:
Se s slovensko kontrolo letenja lahko pogovarjam v našem jeziku?O.: Da, lahko uporabljate slovenščino, ampak le, če je to potrebno za vaše boljše razumevanje kontrolorjevega navodila in ne za proste pogovore. Ob tem bo ATC navodilo najverjetneje ponovil še enkrat v angleščini zaradi drugih udeležencev zračnega prostora. Izjema so razpisani treningi, vendar se tudi tam za pogovore, ki niso povezanki z navodili ATC, priporoča npr. Skype za direkten pogovor mimo frekvence na TS-ju.
7.)
V.:
Se na mrežo lahko priključim kjerkoli?O.: Na mrežo se lahko priključite samo na platformi (parkingu) z ugasnjenimi motorji in nikakor
ne na vzletni stezi. Priključite se lahko na kateremkoli letališču. Kot začetnik ostanite v slovenskem prostoru in se, razen na treningu, izogibajte najbolj prometnega letališča Brnik.
8.)
V.:
Kje dobim gradivo za učenje?O.: Sledite navodilom na
http://www.ivao.si/index.php?p=novinci9.)
V.:
Kako hitro internetno povezavo potrebujem?O.: Katerokoli širokopasovno povezavo.
10.)
V.:
Na kateri strežnik naj se priključim kot pilot/ATC, ker je le-teh na izbiro precej?O.: Praktično je vseeno kam se priključite, saj so vsi strežniki med seboj povezani v eno mrežo. Za optimalno delovanje vam program server izbere samodejno. Če tega ne stori, izberite enega s seznama, z imenom EU - in naprej neka številka (katerakoli).
11.)
V.:
Kako priti na mesto kontrolorja pri nas?O.: Za razliko od letenja so za kontrolo (ATC) predpisani določeni ratingi za opravljanje tega dela na mreži. Člani, ki želijo postati tudi kontrolorji, se šolajo v timskem delu z ostalimi kontrolorji na izbranih ATC pozicijah. Pogovori in razlage potrkajo preko programa Skype. Na treningih je navadno prisoten vodja divizije in nekaj ostalih kontrolorjev, ki so šolanje že zaključili. Več informacij o začetku kontrole:
http://www.ivao.si/docs/vodniki/ivao-atc.pdf12.)
V.:
Kje lahko dobim procedure za letenje na Ivao?O.: sledite navodilom na:
http://www.ivao.si/index.php?p=novinci13.)
V.:
Kdaj je v Sloveniji training day?O.: Treningi za pilote in kontrolorje so ob petkih, po 19. uri LT. Morebitne spremebe so objavljene v NOTAM sporočilih
14.)
V.:
Koliko časa v povprečju traja nabiranje znanja do samostojnega letenja na mreži?O.: Čas je zelo odvisen od posameznika in od tega, kaj bi na mreži radi počeli. Večina članov online leti linijske lete z letali CRJ, B737, B767, A320,... (o točnih pričakovanjih in željenem načinu letenja se na treningu posvetujte z vodjo divizije).
- recimo, da prvi dan namestite IvAp + MTL in Teamspeak ter informativno preberete IvAp manual.
- drugi dan se boste npr. lotili vodnika na
http://www.ivao.si/index.php?p=novinciPrebiranje literature in preizkus delovanaj programa vam vzame od 3 do 10 dni (zopet odvisno od posameznika).
Nato sledijo online treningi
S predpostavko, da med tednim nimate časa in da letite samo ob petkih zvečer, bodo vaje po vrsti tekle približno po tem vrstnem redu:
1. vaja: prometni krogi (Cessna) LJLJ, vstopne točke v TWR zono
2.: Lokalni IFR polet nad LJLJ, osnove IFR
3.: Lokalni IFR polet, uvod v interceptiranje navaid sredstev in ILS-a.
4.: LJLJ - lažje SID, STAR procedure
5.: Nadaljevanje SID, STAR, ter NDB app in circle-to-land
6.: LJLJ/LJMB ali LJLJ/LJPZ IFR polet
7.: NDB, VOR-DME app., holdingi
8.: pilotova izbira letala z uporabo postopkov na njem ob uporabi npr. FMC-ja
9.: ponovitev naučenih postopkov, s poundarkom na pravilni frazeologiji
(Pilot se po želji lahko prijavi na Flight Captain izpit)
Skupaj to znaša od 25 do 50 ur, odvisno od tega, ali je potrebno določeno vajo ponoviti, razložiti ponovno, ali pa, če se določeno vajo enostavno preskoči, ker jo pilot že zna iz FS-ja offline ali od kjerkoli drugje. Med tednom lahko tudi ob odsotnosti kontrole ali še bolje offline, sami ponavljate tisto, kar ste se naučili na treningu.
V kolikor imate iz RL npr. PPL(A) licenco ... znaša čas do pridobitve FC ratinga bistveno manj, do 25. ure naleta in opravljeno IvAp teorijo.
15.)
V.:
Kaj moram nujno prebrati pred prvim treningom?O.: Glej navodila na:
http://www.ivao.si/index.php?p=novinci16.)
V.:
Sem RL pilot/kontrolor in želim zaprositi za fast upgrade brez Ivao izpitov. Kakšni so pogoji?O.: 'RL' člani za fast upgrade na
- pilotski rating SC potrebujete: kopijo PPL, 25 ur naleta na IVAO, opravljen IvAp entry exam, online check
- rating SFC: kopijo CPL, 25 ur naleta na IVAO in IvAp exam
- rating CC: kopijo ATPL, 25 ur naleta na IVAO in IvAp exam
- ATC rating C3: 25 ur kontrole na IVAO, RL TWR/APP/ACC licenca, IvAc entry exam
17.)
V.:
Katere so najpogostejše napake novih pilotov ob priključevanju na mrežo pred letenjem?O.: Razen splošnih napak v letenju procedur, katere se odpravljajo z naletom na mreži, lahko izpostavimo nekaj "tehničnih" napak, kot so
- squawk 1200, ki je v Evropi neveljaven (veljata 2000 IFR in 7000 VFR ob priključitvi)
- squawk mode Charlie (TX) na tleh, kjer mora biti vedno izključen (stand-by mode)
- oddajanje tekstovnih sporočil na Unicom 122.8 ali na 122.95 in nezmožnost uporabe CHAT sporočil ob prvem letenju
- priključevanje na vzletno stezo, ki je na mreži prepovedano (pilot se mora vedno priključiti na parking, z ugasnjenimi motorji).
Z branjem SI vodnika in Ivap manuala naj teh napak ne bi bilo, zato pilote naprošamo, da pred prvim treningom ali samostojnim letenjem preverijo ustrezno literaturo.
_________________________________________________________________________
Niste zasledili odgovora na vaše vprašanje? Zastavite svoje vprašanje v področju '
Vprašanja in odgovori članov'.