Moram malo širše objasniti sebi in tistim, ki jih zanima kaj je štos tega crabinga in različnih metod projekcije. Če je med nami kakšen fizik naj mi ne zameri morebitnih napak pri izražanju glede optike.
Torej, če iz kabine oba pilota gledata konec piste, lahko rečemo, da gledata oba naravnost v isto točko in je (žarišče v neskončnosti).
Če se preselimo domov pred računalnik in gledamo isto sliko na zaslonu, žarišče seveda ni v neskončnosti, ker je zaslon od nosa oddaljen kakšen meter. Ker je pogled poravnan na sredino zaslona še vedno vidimo točko na koncu piste naravnost.
Težava se seveda pojavi v simulatorju s posadko dveh pilotov, ki sedita malo narazen. Če v tem primeru sliko projeciramo na platno, žarišče prav tako ni v neskončnosti, sredina slike pa je navadno poravnana na sredino kabine. To pa pomeni, da točke na koncu piste ne vidimo več naravnost ampak jo gledamo pod kotom proti sredini platna. Takrat se pojavi efekt "crabinga" saj se vse točke na liniji vašega pogleda gibljejo od konca piste proti sredini kabine in ne proti vam.
V simulatorjih starejšega datuma so zaradi tega efekta uporabljali ločena pogleda. Pilota sta imela vsak svoj zaslon s pogledom poravnanim na sredino. Žarišče v neskončnost (zaradi naravnejšega pogleda) so dosegli z velikimi fresnelovimi lečami (vrsta zbiralne leče), ki delujejo "kolimacijsko" (če je zaslon ali predmet v gorišču, nastane povečana navidezna slika v neskončnosti). V malce novejših pa so uporabljali že manjša konkavna zrcala vendar sta bila pogleda še vedno ločena. V modernih simulatorjih uporabljajo že omenjeno ogromno polkrožno konkavno zrcalo, ki omogoča eno navidezno sliko z žariščem v neskončnosti za oba pilota hkrati.
Torej, če se hočemo v kabini s projektorjem in platnom približati pravemu pogledu moramo ali:
- sredino slike FSja poravnati na pilota, ki trenutno leti. Pilot bo imel tako pravilni pogled in očutek, kopilot pa bo imel občutek konkretnega "crabinga" (pa saj tako nima časa gledati skozi okno
)
- sredino slike FSja pustiti na sredini platna, in s pomočjo nastavitve zooma, večje oddaljenost platna od kabine in rotacijo sedežev proti sredini poizkušati zmanjšati omenjeni efekt. V tem primeru imata oba pilota občutek manjšega "crabinga". Nekateri se menda na to navadijo in letijo s pogledom na sredino zaslona (saj drugega ti ne preostane).
- Doma naredite ogromno konkavno zrcalo in ste svetovna senzacija
V tem primeru bosta oba pilota videla tako kot je treba
- Naredite potrebna šolanja in letite s pravim letalom tako bosta fokus in cena sigurno v neskončnosti
Kot zanimivost tudi pogled v HUD-u je kolimiran torej v neskončnosti. To omogoča hkratno branje podatkov in gledanje oddaljene piste pri pristajanju. Očem tako ni treba prilagajati fokusa.
_________________
Ahhhh! the madness of cockpit builders will never end.
SIMon A320