Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 28 Mar 2024, 14:06

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 13 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
OdgovorObjavljeno: 09 Maj 2007, 00:34 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
En mičken prispevek z obiska pri Igorju. Igor ml., Matjaž (matjako) in jaz smo skočili na dva poleta k Igorju v soboto. Četudi še kokpit ni dokončan in se bo dokončeval še lep cajt, pa so zato užitki pri letenju fenomenalni, še posebej sedaj, ko hidravlika že opravlja svojo nalogo... Nagib po prečni in vzdolžni osi je seveda omejen, t.j. na 30° in narediti zavoj in hkrati se strmo dvigati pomeni, da se moraš kar dobro prijeti, saj trenutno še niso vgrajeni pasovi, bo pa to nuja! Sam sem odletel prvi let na kopilotskem sedežu, skoraj polovico pa "na roke", vključno s pristankom na LIMC. Občutke se ne da opisati!

Detajle bo Igor sam opisal, tukaj pa je nekaj fotografij iz "izleta" :) Uživajte! :D


Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 09 Maj 2007, 17:38 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 02 Okt 2004, 11:00
Prispevkov: 125
Kraj: Vir
WAAAAA

Ful dobr zgleda tle na slikah , kva šele v živo!


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 09 Maj 2007, 22:15 
Odsoten

Pridružen: 22 Feb 2007, 12:18
Prispevkov: 40
:shock:
Wauu, res neverjetno! :)

Bi pa samo komenitiral nagibanje platforme. Če je zavoj narejen pravilno (kugelca v sredini) pilot ne drsi iz sedeža ampak sedi normalno pokonci (torej ne rabi varnostnih pasov :)), edino kar se občuti je povečanje sile. Pilota bi sililo v stran takrat, ko kuglica ni v sredini, pa če je nagib ali pa ga ni. Pravilno simuliranje zavoja bi torej bilo tako, da se platforma nagiba okoli vzdolžne osi, le če kuglica ni v sredini. Če bi pilot naprimer delal zavoj z nagibom 25° in s kuglico v sredini, bi morala platforma stati naravnost, če bi pa imelo letalo naprimer krila poravnana s horizontom in bi bočno drselo, bi se morala pa platforma ustrezno nagnit.

En primerček - med sodčkom lahko popolnoma normalno natočiš pivo v kozarec kjub temu, da se letalo zasuče okrog vzdolžne osi ;)
http://www.youtube.com/watch?v=9-bFlJ771pg

Podobna stvar je z nagibi okoli prečne osi. Nagib nazaj simulira pospeševanje, nagib naprej pa pojemek...


Drugače pa res noro noro dobro! Pa da se pa zadeva še premika... Kapo dol! =D>


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 09 Maj 2007, 23:50 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
Franci, se popolnoma strinjam s Tabo, vendar pa je tu problem, ker se kabina ne giblje v zraku torej ni pospeškov, ki bi človeka prikovali na sedež. V realnem letalu je to res, v takem simulatorju pa je problem simulirati te pospeške. Ne vem pa kako je v pravih full-motion simulatorjih... Mare, Rajc, Pilatus, VanZ?

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 10 Maj 2007, 08:19 
Odsoten

Pridružen: 09 Apr 2003, 22:19
Prispevkov: 365
Simulatorji, ki se uporabljajo za šolanje posadk, pospeške simulirajo tako da se recmo v primeru zavoja, zadeva nagne nazaj, inštrumenti in visual pa levo ali desno, tako da te dejansko nekaj pritiska v sedež.

***

Sicer pa pogosto prihaja do tega da imaš potem povsem zmedene žiroskope v glavi, največkrat po kakšnem trem pristanku, ko ti poklekne leva ali desna noga. Takrat se ponavadi sim nagne na eno stran, tako da potem dejansko visiš na pasovih. Največji hec je potem ko se zadeva resetira... Ker potrebuje cca 30 sec, da se hidravlika zbudi, ti ponavadi kucaš FMS za novo vajo, vizual je že postavljen na prag nove steze, horizonti so vodoravni, sim pa kljub temu še vedno visi... Takrat ti dejansko ni NIČ jasno...

Veselica je tudi ko se dela max performance landing, in sim ostane nagnjen naprej za simuliranje pojemka, nato pa se naredi reposition na finale... In se zelo hitro postavi v vodoravni položaj... Takrat je določenim slabo, pomaga pa ful če imaš med repozicioniranjem zaprte oči.

***

_________________
Fighting for survival is a hard habit to break.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 10 Maj 2007, 22:09 
Odsoten

Pridružen: 22 Sep 2003, 21:34
Prispevkov: 106
Kraj: Preddvor
Ojla Vsem skupaj!

Mare, najlepša hvala za koristne napotke in izkušnje na profi simulatorjih! V naslednji verziji SW za hidravliko bom upošteval tvoja navodila. Glede na to, da lahko zdaj spreminjam razne parametre preko microprocesorja, kako naj se obnašajo cilindri, se bom lahko zelo približal tem gibanjem - sploh pa ko bom zamenjal LCD s projektorji (ko bo gnar pri hiši).
Trenutno bom to gibanje simuliral s tretjim cilindrom za "Z" os, da bo še rit čutila nekaj upora.
Drugače si me pa zelo pomiril. Torej se tudi na profesionalnih simulatorjih dogaja, da je potrebno uporabiti "čudežno tipko" in resetirat zadevo. Moram povedat, da sem ravno danes, med EDDM in LDDU po uri in pol leta, prekoračil prvih 100 naletenih ur s popolnim delovanjem hidravlike in (moram potrkat) deluje 99,9999 % stabilno. Je pa občasno tudi treba na kakšni mašini ponovni štart določenaga programča od 16 delujočih.

Glede na to, da pa je Goran prejšnjo soboto prfektno spustil mojo 320-ko na milansko letališče (vsaka čast mu), bi bilo zelo zanimiva videti tudi še kašnega profija. Moram se pohvaliti, da mi je s pomočjo Pilatusa pred časom uspelo na sedeža mojega A320 spraviti kar dva kapetana A320 pri Adrii. Ne zgodi se pogosto, da imaš tako čast in deliti komentarje in ideje s pravimi piloti. Upam Mare, da bova kakšno rekla tudi v živo.

Se slišmo in fajn si ga mejte...

LP
Igor st. :wave:

_________________
Fly Away


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 11 Maj 2007, 15:10 
Odsoten

Pridružen: 09 Apr 2003, 22:19
Prispevkov: 365
Lepo da so ti moje informacije dale novega zagona in optimizma... Če bom frej, se bom potrudil in prišel na piknik tako da bova do takrat rekla, sicer pa mislim da bo celoten proces kalibriranja hidravlike in samega SW boly trial and error, ker je celoten point vsega tega da je občutek pravi, tega pa se ne da opisati z besedami. Tako da zaupaj riti, ta je najbol verodajen inštrument v simulatorju...

_________________
Fighting for survival is a hard habit to break.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 11 Maj 2007, 23:50 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
Mare, verjetno lahko v imenu Igorja rečem, da najbolj kredibilni testerji takih kokpitov ste ravno vi, realni piloti.
Je pa nekaj res. Ta trenutek deluje le nagib po prečni vzdolžni smeri, premikov po navpični smeri pa še ni. Tukaj bom jaz nekaj malega zakuhal, pravzaprav se je kuhanje že začelo. Programje, ki bo pošiljalo podatke elektroniki za hidravliko že programiram in verjetno se bo dalo kake občutke kar notri vgraditi. Vseeno pa, če kdo lahko potrdi realne občutke, potem je to tisti, ki je sedal za krmilom letala in v živo preizkušal krmila (in občutke).
:wave:

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 12 Maj 2007, 07:56 
Obremenitve v zavoju boš moral simulirati s pitch up in brez pitch down pri izvajanju iz zavoja.
Obremenitve pri povečevanju moči motorjev spet s pitch up, pri odvzemanju pa s pitch down, reverse thrust in zaviranje s pitch down,
ujeti pravilna razmerja pa bo seveda prava umetnost. Mogoce bi poizkusil nekako takkole:
Če je max pitch up v zavoju=1, je max pitch up za moč motorjev +0.5/-0.33, zaviranje -0.25 nad 60kt, -0.33 med 60 in 20kt, -0.50 pod 20kt
Pitch platforme za spremembe po pitchu simulacije pa nekako +0.33/-0.25.
Za nagibanje platforme okoli vzdolzne osi (nagib platforme) torej zavoj in bocno drsenje bi jaz zadevo enostavno vezal na polozaj "kuglice" in ce je
vrednost na tleh(zavoj) za poln odklon =+/-1, potem je za odklon v zraku (bocno drsenje) +/-0.25.

Prijetno za(je)bavo zelim . . .


Na vrh
  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 12 Maj 2007, 14:19 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
Tudi sam sem na podlagi Maretovega posta razmišljal v to smer, vprašanje pa je bilo kolikšne naj bodo te vrednosti. Andrej, hvala za informativne vrednosti, bom poskusil s temi vrednostmi za začetek dasiravno mislim, da bo treba računati pospeške in na podlagi pospeškov računati dodatek/odvzemek k nagibom. Vseeno za oriantacijo pa bom kar začel s temi vrednostmi!
:wave:

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 12 Maj 2007, 18:48 
Ja, z necem bo pac treba zaceti in navedel sem pac nekaj. kar bi lahko bilo nekaksno kolikor toliko dobro izhodisce in seveda, da bo vrednost pitch-up v
zavoju odvisna od nagiba - jaz sem samo navedel priblizne medsebojne vrednosti za posamezne funkcije.


Na vrh
  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 12 Maj 2007, 21:36 
Odsoten

Pridružen: 22 Sep 2003, 21:34
Prispevkov: 106
Kraj: Preddvor
Vidim, da se je debata lepo razvila in gre v pravo smer. Vprašanje za Mareta in Andreja. Zakaj se potem sploh uporablja bank - nagib levo desno pri real platformi? Mogoče samo za nizke hitrosti pri app. ali pri pristajanju in taksiranju oziroma T/O. Tam mi zadeva kar lepo pelje.
Torej v luftu pa ta bank zelo malo dela. Hudičevo težko bo zadevo sinhronizirati s FS9 pogledom navzven - če je sploh kaj potrebno.
Mogoče bodo pa že oči in posredno možgani povedali svoje in bo občutek "pravi", če bomo simulirali samo s pitchem!

LP
Igor

_________________
Fly Away


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 12 Maj 2007, 22:03 
Se bojim, da brez nagiba ne bo slo, ker bos zafrkaval mozgane ravno s tem, ker bodo instrumenti kazali nagib in bocno drsenje, nagib bos videl tudi "zunaj",
na monitorjih ki prikazujejo scenery, rit pa tega ne bo cutila. Je pa nagib platforme izkljucno, kot sem ze navedel, namenjen simulacijo bocnih sil do katerih
pride pri zavijanju na tleh in pa pri nekoordiniranem letenju. Ko se boste enkrat navadili leteti koordinirane zavoje s pomocjo obcutkov na zadnji plati, bo
letenje postalo pravi uzitek, ker (v vizualnem letenju,seveda) bo drzanje koordiniranega zavoje neskoncno lazje kot pa je sedaj, ko teh obcutkov ni.
In prav zaradi pomanjkanja obcutkov pri letenju je leteti v simulaciji mnogo teze kot pa v pravem letalu - govorim seveda o racunalniskih simulacijah letenja, ne
o pravih simulatorjih za big$$$$ ali €€€€.

Saj to, da v zraku platforma po nagibu bolj malo dela, bo kar nekako pravilno, saj z nekoordiniranim letenjem ne mores povzrociti kaksnih strasansko velikih
bocnih sil, mogoce toliko, da se kaka stew zvrne kakemu potniku v narocje, da kaksen kozarec zdrsne z mizice, nihce pa zaradi polnih odklonov komand v nasprotne smeri ne bo padel s sedeza - da pa bocne sile v letalu niso prijetne za tiste, ki se vozijo zadaj, je pa druga zgodba.


Na vrh
  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 13 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group