Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 28 Mar 2024, 20:32

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 11 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: Decembrska megla
OdgovorObjavljeno: 16 Dec 2013, 23:07 
Odsoten
Nadzornik
Uporabniški avatar

Pridružen: 22 Sep 2006, 11:53
Prispevkov: 527
Kraj: Ljubljana
Zadnje dni je na Brniku (pa ne samo tam) prav pestro, saj je zaradi megle vidljivost le 300 m ali manj. Sam uporabljam Active Sky in grafične nastavitve za oblake do konca, in se ne morem načuditi kako lahko kdo sploh pristane brez "auto land"-a. Na DH, ki jo imam nastavljeno na 200 ft, še ne vidim niti lučk, kaj šele stezo, zato se prvi poskus praviloma konča z "go around". V drugem poskusu se odločim za "auto land" in Fokker 100 me mehko pripelje na trdna tla.

Spodnja slika je posneta tik pred dotikom koles, metar pa je bil takšen:
LJLJ 162030Z VRB01KT 0300 R30/0500N FZFG VV001 M03/M04 Q1037 NOSIG

V primeru, da ne bi imel možnosti "auto land"-a, bi zagotovo šel na alternacijo. Ali kdo v takem sploh poskusi pristati ročno, ali je vaša megla bolj redka?


Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.

_________________
Danilo


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Decembrska megla
OdgovorObjavljeno: 17 Dec 2013, 20:13 
Odsoten

Pridružen: 23 Dec 2009, 09:05
Prispevkov: 69
Tako je pa to izgledalo po pristanku v LOWL-Linz.
Sem komaj našel izhod iz steze. =D>


Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Decembrska megla
OdgovorObjavljeno: 18 Dec 2013, 09:20 
Odsoten
Nadzornik
Uporabniški avatar

Pridružen: 22 Sep 2006, 11:53
Prispevkov: 527
Kraj: Ljubljana
O, vidim da voziš "Jumbolina". Tudi meni je letalo simpatično, le malo preveč motorjev ima :mrgreen: .
Kako si pa pristal, če še s steze skoraj nisi našel?

_________________
Danilo


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Decembrska megla
OdgovorObjavljeno: 18 Dec 2013, 10:32 
Odsoten

Pridružen: 23 Dec 2009, 09:05
Prispevkov: 69
Gre,gre, z auto-landom, ampak sem na cca. 20ft izklopil avtopilota in pristal. Se da tudi v takšnih pogojih pristajat
z Avro RJ, samo moraš pač biti bistveno bolj pozoren na LOC,GS in pa posebej na hitrost.
Pri letenju v takih pogojih striktno upoštevam VREF oziroma VAPP hitrost, da nisem nad stezo prehiter, bog ne daj prepočasen.
l.p.,
Bojan


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Decembrska megla
OdgovorObjavljeno: 18 Dec 2013, 12:56 
Odsoten
Nadzornik
Uporabniški avatar

Pridružen: 22 Sep 2006, 11:53
Prispevkov: 527
Kraj: Ljubljana
Zakaj si tik pred dotikom izklopil AP, če si se odločil za "auto land"? Ali ni večje tveganje takrat prevzeti komande, kot pa pustiti, da računalnik opravi svoje do konca.

Na spodnjem posnetku je "auto landing" Fokkerja 100 na Dunaju (pri 2:30 min).


Povezava na YouTube

_________________
Danilo


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Decembrska megla
OdgovorObjavljeno: 18 Dec 2013, 13:24 
Odsoten

Pridružen: 23 Dec 2009, 09:05
Prispevkov: 69
A veš je bila tik pred dotikom horizontalna vidljivost cca.20m in verikalna ravno tako. Ni lepšega kot pristati
na roke, čeprav včasih tudi malo rizično. Ampak v realnem letenju bi se sigurno odločil za full auto-land.
Veš prakticiram čim več letenja po papi lučeh ob izklopljenem avto pilotu, če je le mogoče,
je veliko bolj zanimivo, kot pa, da ti avto pilot naredi vse.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Decembrska megla
OdgovorObjavljeno: 18 Dec 2013, 19:59 
Odsoten

Pridružen: 05 Dec 2009, 12:30
Prispevkov: 977
Probaj malo pogledat nastavitve v tvojem frčoplanu. Sicer govorim bolj na pamet ker tvoje ptice ne poznam :wink: . V mojem primeru Ifly B737NG je tako da imam full auto-land izklopljen. Imam pač to možnost nastavitve. Ja pa bolj adrenalinsko in mi je bilj všeč tako :)


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Decembrska megla
OdgovorObjavljeno: 18 Dec 2013, 21:32 
Odsoten
Nadzornik
Uporabniški avatar

Pridružen: 22 Sep 2006, 11:53
Prispevkov: 527
Kraj: Ljubljana
iztok napisal/-a:
V mojem primeru Ifly B737NG je tako da imam full auto-land izklopljen. Imam pač to možnost nastavitve. Ja pa bolj adrenalinsko in mi je bilj všeč tako :)

Saj "auto land" je čisto zaresna funkcija, ki jo ima tudi ta pravi Fokker 100. Tipanje po megli je mogoče res adrenalinsko, ampak a se ne gremo "As real as it gets", pa tudi virtualno nočem končati kot nesrečni Poljaki v Rusiji. S Fokkerjem grem raje v Ronke kot v poslovno cono Komenda :wink:.

_________________
Danilo


Zadnjič spremenil Danilo, dne 19 Dec 2013, 19:09, skupaj popravljeno 1 krat.

Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Decembrska megla
OdgovorObjavljeno: 19 Dec 2013, 10:56 
Odsoten

Pridružen: 23 Dec 2009, 09:05
Prispevkov: 69
jaz pa pravim, da ga ni heroja v realnem letenju, kateri bi izklopil APP mode in ne bi videl steze.
V realnosti se to ne počne, še pri bistveno boljših vizuelnih pogojoh.
Jaz ponavadi na DH če so pogoji primerni, da vidim stezo in PAPI luči izklopim AP in letim na roke.
V zelo dobrih vizuelnih pogojih pa izklopim AP ko preletim OM.
Vem pa kako je če moraš letet na roke v megli, ker ko sem letel za značko Heavy Weather ni bilo najbolj prijetno
pristajat na stezo 16 v LOWW popolnoma na roke. Jih je bilo ogromno takih kateri so se izklopili iz mreže ali pa so delali GA.


l.p.,
Bojan


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Decembrska megla
OdgovorObjavljeno: 19 Dec 2013, 13:15 
Odsoten

Pridružen: 05 Dec 2009, 12:30
Prispevkov: 977
#-o ja seveda Sem zelo površno prebral poste :oops: Najprej sem zastopil, da Danilo nima nastavljenega auto land. Oz. še huje. Da ga ne zna #-o . Se globoko opravičujem za take neumnosti :oops: Jaz imam opcio nastavljeno 200m oz mimimum. Takrat se mi AP samodejno izklopi. Če pa ne vidim papi lučke pa preostane samo GO :D Seveda se pri drugem poizkusu nastavitve spremenijo ....... :angel:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Decembrska megla
OdgovorObjavljeno: 19 Dec 2013, 19:36 
Odsoten
Nadzornik
Uporabniški avatar

Pridružen: 22 Sep 2006, 11:53
Prispevkov: 527
Kraj: Ljubljana
iztok napisal/-a:
Najprej sem zastopil, da Danilo nima nastavljenega auto land. Oz. še huje. Da ga ne zna #-o .
A ta bi se rad tepu al' kaj??!! :x

Šalo na stran :wink: , saj pri Fokkerju ni kaj nastavljat, pa tudi pri pri drugih letalih, ki imajo auto-land, mislim, da je ta funkcija normalno nadaljevanje prileta z vključenim AP.
Mislim pa, da v praksi postopek ni tako enostaven kot ga mi izvajamo virtualno. Ravno na Fokkerjevem DVD-ju sem videl, da kapitan, ko želi pokazati auto-land (pri sicer normalni vidljivosti), zahteva od priletne kontrole "CAT III protection", kar verjetno pomeni, da se zagotovi, da se noben ne motovili okoli oddajnikov za LOC in G/S.

Ker vem, da Iztok na stolpu ni ravno neka avtoriteta, bi bilo to zahtevati na LJLJ zagotovo brez haska, zato je največ kar naredim, da rečem: "Ljubljana tower, dober večer, ADR273, established on ILS RWY30, this will be auto landing." :wink:

_________________
Danilo


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 11 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group