Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 28 Mar 2024, 16:38

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 21 prispevkov ]  Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 22 Dec 2010, 08:25 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 03 Sep 2007, 21:00
Prispevkov: 1420
Slike iz našega poleta. V LJLJ na žalost ne morem slikati podnevi, ker se letala nič ne vidijo.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

in še zadnja dva prispela na Brnik
Slika

Lep dan, :wave:

_________________
Silvo


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 22 Dec 2010, 09:42 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 02 Avg 2009, 11:02
Prispevkov: 896
Kraj: Celje
Fino je bilo, sedaj pa ponoviti čez 14 dni.
Kdo se javi?

_________________
S5DMP, ADR149
----------------------
Slika


Slika Slika
Slika
http://www.132virtualwing.org/


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 22 Dec 2010, 09:44 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 18 Apr 2003, 11:25
Prispevkov: 346
Kraj: Roosendaal (NL)
Tudi jaz sem naredil nekaj slik ...


Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 22 Dec 2010, 10:11 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 03 Sep 2007, 21:00
Prispevkov: 1420
Poglej Marko Mladenove lučke ob odhodu iz LJLJ. Ima isti scenarij kot ti. Se pravi, da se da lučke uredit, da niso premočne :wink:

_________________
Silvo


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 22 Dec 2010, 10:38 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 02 Avg 2009, 11:02
Prispevkov: 896
Kraj: Celje
Fine slikice, se mi kr sline cedijo :mrgreen:
Me čudi, kok da druge ne zamika mal letet =P~

...ja vidim, da ima Mladen lepe lučke na "svojem" letališču.
Ga bom vprašal.

_________________
S5DMP, ADR149
----------------------
Slika


Slika Slika
Slika
http://www.132virtualwing.org/


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 22 Dec 2010, 10:55 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 18 Apr 2003, 11:25
Prispevkov: 346
Kraj: Roosendaal (NL)
Po pravici povem da jaz nimam nobenih skrivnosti. Imam scenarij Slovenia 2004 + SLO & CRO. Z lučkami se pa nisem nič ukvarjal; rekel bi da je vse "default".

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 22 Dec 2010, 11:13 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 02 Avg 2009, 11:02
Prispevkov: 896
Kraj: Celje
Mladen napisal/-a:
Po pravici povem da jaz nimam nobenih skrivnosti. Imam scenarij Slovenia 2004 + SLO & CRO. Z lučkami se pa nisem nič ukvarjal; rekel bi da je vse "default".


...je kakšna finta v grafični?

_________________
S5DMP, ADR149
----------------------
Slika


Slika Slika
Slika
http://www.132virtualwing.org/


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 22 Dec 2010, 12:14 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 18 Apr 2003, 11:25
Prispevkov: 346
Kraj: Roosendaal (NL)
Bom danes zvečer pogledal kakšne so moje lučke ponoči :idea: ... lahko je da so enake tvojim.
Poslal ti bom pa tudi nastavitve moje grafične kartice (GTX285)

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 22 Dec 2010, 19:16 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 18 Apr 2003, 11:25
Prispevkov: 346
Kraj: Roosendaal (NL)
Mladen napisal/-a:
Bom danes zvečer pogledal kakšne so moje lučke ponoči :idea: ... lahko je da so enake tvojim.
Poslal ti bom pa tudi nastavitve moje grafične kartice (GTX285)


Take lučke so pri meni. Če so iste kot tvoje moram reči da mene ne motijo. :mrgreen:

LP, Mladen


Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 22 Dec 2010, 20:16 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 02 Avg 2009, 11:02
Prispevkov: 896
Kraj: Celje
enako je ja.

_________________
S5DMP, ADR149
----------------------
Slika


Slika Slika
Slika
http://www.132virtualwing.org/


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 22 Dec 2010, 21:31 
Odsoten

Pridružen: 05 Dec 2009, 12:30
Prispevkov: 977
Pred dnevi mi je Silvo zbadal, da imam MUŠICO!!! :rotfl: in, ko takole gledam slike je tale b737-700 res, kot bolha (Polski fiat). med BMW, Mercedes, Škoda octavia......... :D
Ampak hotel sem nekaj drugega. A obstaja kakšno pravilo javljanja kontroli ob takih dogotkih, kakeršen je biv čeraj. Jaz sem namreč kar videl kao si je brisal čelo Hrvaški kontrolor na APR, ko smo vsi hiteli in eden čez drugega govorili pri departure - odhodu iz LDDU. FANTU JE BILO ZELO VROČE. Nevem kakšen je bil odziv na Cro Ivao ampak upam, da se jim je kdo zahvalil v našem imenu.
Mene je sicer nad Boko zadela strela tako, da nisem prišel domov ampak bilo je ODLIČNO!


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 22 Dec 2010, 23:50 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 02 Avg 2009, 11:02
Prispevkov: 896
Kraj: Celje
...dobro razmišljanje Iztok. Tudi sam sem dobil podoben vtis, ko sem gledal iz zunanjega pogleda LDDU, videl množico letal, ki so se drenjala na parkingu in vse želele čim hitrejši departure (tudi moje letalo ;) ). Mislim da se je twr_controla vmes mal zgubila, vendar so nas nekako vse varno odpremili v zrak. Ni pa bilo najbolj po protokolu. Enako sprašujem kot Iztok, kako je v primeru, da je na parkingu množica letal in vsi želijo poleteti?

_________________
S5DMP, ADR149
----------------------
Slika


Slika Slika
Slika
http://www.132virtualwing.org/


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 23 Dec 2010, 00:40 
Obojim (kontrolorjem in pilotom) nebi prav nič škodilo, če bi obiskali tole stran in izbrali kakšno zasedeno letališče, pa bi oboji videli, kako zgleda gužva. Bistvo na pilotski strani je razumevanje situacije, da od kontrole zahteva realno stvar ob določenem času. Piloti, ki jih kontrolorji ocenijo kot take, ki "kapirajo" situacijo so v določenem smislu tudi nagrajeni - z ekspeditivnostjo kontrolorja.

Kontrolorji pa morajo poleg tega, da "v nulo" obvladajo frazeologijo imeti izdelan taktični načrt(pa še kakšen plan B, plan C... za primer, ko ne gre tako, kot so si zamislili), kako bodo speljali zadeve, kadar nastane gneča.


Na vrh
  
 
 Naslov prispevka: Re: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 23 Dec 2010, 06:03 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 10 Avg 2006, 16:09
Prispevkov: 620
Kraj: Pirniče (Medvode)
Dobri ste bili, sem vas opazoval kot OBS.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 23 Dec 2010, 10:09 
:D Ja, mi smo imeli to pri Mladenu pošlihtano - dogovorjeno. Poletanje gre
po vrstnem redu prijav, na destinaciji pa z ozirom na pp, da se ne taxira eden čez drugega.
Dobrodošla je tudi int. zveza :idea:

:wave:


Na vrh
  
 
 Naslov prispevka: Re: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 23 Dec 2010, 10:37 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 03 Sep 2007, 21:00
Prispevkov: 1420
Tale zveza, ki jo je predlagal Vito, je čisto vredu, samo zaživeti mora. viewtopic.php?f=14&t=3694
Še navodila: v Team speaku greš pod connection in klikneš quick connect. Nato vpišeš podatke, v prvo polje cc.ts.ivao.aero , nato poljubno ime, v polje Login Name vpišeš svojo Vid številko in spodaj geslo za Ivao mrežo . Spodaj poiščeš še ADR_CC kanal in si notr.
Dokler je kontrola, se ti ni za bati, da bo kaj narobe. Ko parkiraš, greš na ta kanal in zadeva funkcionira. :wave:

_________________
Silvo


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 23 Dec 2010, 11:15 
Odsoten

Pridružen: 08 Maj 2003, 22:49
Prispevkov: 1652
Kakor je Andrej omenil, spremljanje in zavedanje situacije pripomore k zmanjšanju dvojnih sporočil... če si pilot malo predstavlja kaj se dogaja, pa da recimo za primer sliši tole "expedite vacating via G" "report OM ali pa celo 2 miles final".... potem on s parkinga ne bo ravno takrat začel z nekim dolgim sporočilom s tem na katerem standu je, da hoče clearance, startup, pushback, itd itd... ampak bo "atc-friendly" ali počakal kak moment ali pa se samo javil, pa videl, kdaj ga ATC pokliče nazaj. Če slučajno ATC ne pokliče čisto isti moment nazaj, ne prav takoj klicat spet, sploh tukaj na IVAO-ju, ker ni asistenta, pa ena oseba še koordinira z drugimi, ipd. Sicer redko, ampak se zgodi, da če bi pilot kratko in jedernato povedal stvar na začetnem kontaktu, bi ATC še imel čas povedat navodilo, včasih pa nekdo malo mečka, da potem niti s stand-by-jem ne zgubljamo sekunde, pa takoj drugemu povemo nekaj, kar mogoče ravno tisti moment pripomore k tekočemu prometu po letališču (kar je ravno poleg varnosti bistvo), pa potem tistemu prvemu povemo lepo na počasi - odvisno, kako koga presodimo tudi po glasu in po tem, kako se javi - ker iz tega se hitro vidi, a se ga da kam stlačit vmes, ali je bolj "polentast". :) Folk je različen, na IVAO-ju pa sploh in še bolj izrazito na TWR. Včasih, ko kdo pride iz druge frekvence na to frekvenco, seveda nima slike o tem, kaj se tam dogaja in tam se včasih, ko je gužva, zgodi da pač poslušamo javljanje, ampak potem povemo še komu vmes kaj drugega, pa potem odgovorimo nazaj temu.

Tu ni drugega, kot iskušnje in občutek, ker.. če si preveč "uvideven" pa čakaš, da bo res čas zate, potem ga lahko nikoli ni, ker vedno nekdo vskoči; da pa nekdo ropota po frekvenci ob nepravem momentu, ker se osredotoči samo na svoj kokpit, na tisto kar ima on za naredit, na to, kako bo povedal, da bo ja vse prav povedal, pa spet ni ok, ker potem pozabi na reči okrog sebe. Tako da, bolj ko pilot zna frazeologijo, da ne osredotočii vse svoje pozornosti samo na to, kako bo nekaj povedal, bolje je, ker potem več pozornosti ostane za ravno take dodatne stvari v smislu zavedanja situacije. Lahko kdo sicer reče, da zato pa je ATC gor, da on gleda situacijo - že... ampak če se oba dva zavedata iste situacije, je varnost bistveno boljša, tudi odsotnost podvojenih sporočil v gužvi potencialno pozitivno vpliva na isto varnost.

Sicer pa.... ni pravila, kako se javljati po vrsti, ker drug za drugega pilot ne more vedeti kdaj je nekdo zraven ready za določeno stvar. Načelo je - tisti, ki prvi reče, prvi dobi - če to situacija dopušča seveda - kar pa ni vedno. Letala imajo v različnih fazah različne prioritete. Tako, da - malo poslušat dogajanje, pa si malo predstavljat v glavi, kakšno je stanje, govorit jedernato po frekvenci, raje kaj skrajšat, če se da - da ostane smisel in pomen fraze normalen. Če vidiš, da sta se pred tabo 2 javila za startup, pa da recimo z nekega razloga una dva dobita "stand-by" ali pa da še ni bilo dogovora, ker se kaj bolj važnega ravno takrat dogaja, potem malo počakaj. In ko govoriš, res jedernato, ne držat PTT predolgo odprt. Ko je res gužva (tile poleti v skupini, ko imajo vsi EOBT na isti čas recimo), tudi če ni vse čisto povedano popolnoma by-the-book, moraš sicer vedet, katero besedo lahko izpustiš iz sporočila in katere fraze ne smeš krajšat, ampak to so spet izkušnje in občutek.

Od ATC-ja je pa spet odvisno od izkušenj, kako je "kreativen" na momente, za tiste stvari, kjer je to lahko seveda. Večinoma so stvari seveda definirane s pravili. Včasih je res treba vmes malo spremenit plan - ali po sekvenci odhodov ali pri vektoriranju v ILS, ker je... teoretični performance letal malo odvisen tudi od "performance-a" pilota. Dokler se naredi tisto, kar je bilo naročeno ali pa obvezno čimprej pove, če nekaj ne gre iz vidika zmogljivosti pilota/aviona, da lahko ATC takoj spremeni navodilo, se marsi kaj da.

_________________
Vito Persoglia, SI-DIR
IVAO Slovenija
http://www.ivao.si


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 23 Dec 2010, 12:22 
silvo20 napisal/-a:
Tale zveza, ki jo je predlagal Vito, ------------e. Ko parkiraš, greš na ta kanal in zadeva funkcionira. :wave:

Ja, dela! Me pa zanima, kako je z int komunikacijo med letom?
:wave:


Na vrh
  
 
 Naslov prispevka: Re: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 23 Dec 2010, 12:37 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 03 Sep 2007, 21:00
Prispevkov: 1420
Po pravici povedano, mene med letom vsaka malenkost zmoti, že tako malo slabše slišim in potem nikoli ne vem, a je meni kontrola kaj rekla, ali komu drugemu. Razen, če kdo kakšen vic pove :mrgreen:

_________________
Silvo


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: LJLJ-LDDU-LJLJ 21.12.2010
OdgovorObjavljeno: 23 Dec 2010, 22:22 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 18 Apr 2003, 11:25
Prispevkov: 346
Kraj: Roosendaal (NL)
Marko napisal/-a:
enako je ja.


Marko, :D

Preberi tole stvar ... http://forum.avsim.net/topic/264729-runway-lights/
Mogoče ti bo pomagalo :idea:

LP, Mladen

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 21 prispevkov ]  Pojdi na stran 1, 2  Naslednja

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group