Jaz pa še kar vztrajno trdim, da ima dan 24 ur, od katerih je (po Napoleonu) treba odspati 4 ure, nadaljnjih ~10 ur konvertiramo v € v obliki prejete mezde, ali pa jih prživimo v šoli in na poti tja in nazaj, ostane 10 ur ki jih lahko razporedimo po svoji mili volji. Ker nismo Napoleon od teh preostalih destih vsaj še najmanj 2 odspimo, torej jih ostane v najboljšem primeru 8, od tega vsaj 2 uri porabimo za nujne zadeve kot so nakupovanje, urejanje birokracije, osebno higieno, ostane 6 ur. Če se odrečemo socialnemu delu življenja, če se niti malo ne posvečamo družini in prijateljem, se niti malo ne učimo, ne skrbimo za lastno zdravje in ne zapravljamo časa z raznimi športnimi dejavnostmi, potem nam teh 6 ur dejansko ostane za ukvarjanje z letenjem na mreži.
Ker pa jaz nobenega čoveka, ki bi zanemaril družino, prijatelje ali sebe ne poznam, potemtakem od preostalih šestih ur moram odšteti vsaj še najmanj 2-3, kar v najboljšem primeru pomeni, da imamo za početje česarkoli na razpolago 4 ure na dan. V tem času lahko splaniramo in odletimo en spodoben let do, naprimer, Londona in nazaj na Brnik, pa nič več. Statistika IVAO-ja pravi, da ima slovenska divizija 56 aktivnih članov, kriterij je znan - v roku 3 mesecev so se vsaj enkrat za nekaj časa prikazali na mreži v obliki pilota ali kontrolorja. Upam si trditi, da je dejansko aktivnih, takih, ki vsaj ob petkih ali sobotah pridejo letet in nekaj konkretnega odletijo največ 1/3 ali na okroglo 20, pa še to je prej ko ne pretiravanje. Od tega števila odvzamemo 3-4 kontrolorje in dobimo približno realno sliko dogajanja: 8 do 10 pilotov pride letet v petek, naslednja polovica pa v soboto, saj so z enim takim poletom na teden zadovoljili svojo željo po udejstvovanju na mreži. In povsem jih razumem, so pač normalni ljudje, ki se niso pripravljeni odreči tudi preostalim stvarem v življenju. S tem nikakor nočem reči, da je, naprimer Vito, ki si je v nekaj letih nabral preko 2000 ur kontroliranja na mreži, zmešan. Človek se je pač odločil, da bo za udejstvovanje na mreži reskiral malo več kot ostali, pa dosedaj zanj še nisem zasledil karšnekoli besede pohvale ali zahvale za vloženi trud s strani uporabnikov - pilotov.
Na drugi strani pa imamo VATSIM z enim kontrolorjem, ki
Citiram:
I am online almost every tuesday from 19Z till 21Z. Almost every tuesday is because I have also some personal obligation
in je za povrh izjavil še, da mu je še tega "poln q", torej je odločitev glede tega, na kateri mreži bom letel, vsaj zame popolnoma enostavna.