Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 28 Mar 2024, 20:37

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 5 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 14 Maj 2006, 22:56 
Odsoten

Pridružen: 14 Maj 2006, 05:11
Prispevkov: 2
En lep pozdrav vsem skupaj. Morda večina vas ne ve več, ampak leteti po "predpisih" je vse kaj drugega, kot leteti prosto s FS 20004. No,ker imam malce prepočasen strojček za vse detajle FS 2004, sem le tega zbrisal in se posvečam bolj vojaškemu letenju in streljanju. Kar na lepem pa me je pritegnila ena zanimiva web stran (http://www.atc-sim.com/), kjer sem spoznal, da je zabavno tudi usmerjati letala. No in ko sem iskal malo bolj pravo stvar,sem naletel na VATSIM in preko tega na Vatsim Evropa in končno sem tudi tu. Jasno imam malce težav, saj gre očitno za precej resne zadeve, s katerimi se tule ukvarjate,če že ne profesionalci pa vsaj zelo zaneseni navdušenci. In prav je tako. Zadeva naj bo by the book, saj tako najzanesljiveje funkcionira, kar je osnoven pogoj relnega in tudi simuliranega flight controlinga. In sedaj problem. Grem po vrsti in by the book. Zdaj imam naložen Advanced simulated RADAR Client 1.1 in sem že dobil datoteke slovenia.src in Lj_la.ctr torej zdaj tudi vidim kje približno letijo letala. Po originalnih navodilih, bi zdaj moral imeti vse, pa vendar sem imel občutek, da nekaj manjka. In res, ko se prebiral navodila nekega navdušenca nad ASRC, ki so boljša od originalnih sem ugotovil, da mi manjkajo še datoteke, ki jih dodaš v settings: to so tako imenovani ALIAS file in POSITION file. Nekje sem tudi že zasledil, da to dobiš pri svojih lokalnih inštruktorjih in poznavalcih...Torej je med piloti tudi kak poznavalec ASRC??? :wave:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 14 Maj 2006, 23:09 
Odsoten

Pridružen: 08 Maj 2003, 22:49
Prispevkov: 1652
Donfilipo, pravkar si šel v Union vprašat, koliko stane Laško. (oz. obratno, če ti tako bolj paše :))
Ne mešaj networkov med sabo. Topic si postal v Ivao tehnični podpori, ne pa Vatsimu. Pojdi na www.ivao-si.org pa si preberi vse lepo po vrsti, inštaliraj IvAc in začni znova po handbookih in navodilih.
1.) Najprej začni pri FAQ na začetni strani
2.) sledi temu na PDF o osnovnih informacijah in programih
3.) IvAc manual (software za kontrolo poletov)
4.) pol pa se bomo zmenili za trening

_________________
Vito Persoglia, SI-DIR
IVAO Slovenija
http://www.ivao.si


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 14 Maj 2006, 23:29 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
Emm Vito, saj bi lahko tko kot sem jaz razdelil temo in premaknil post na pravo mesto.

Okej DonFilipo, da Ti odgovorim na vprašanja. Ne vem sicer točno, kje si snel datoteko s sektorjem za ASRC, predpostavljam pa, da na domači strani VATSIM Slovenija, t.j. http://slovenia.avsim.net/vacc. Moram preveriti koliko je nova, bojim pa se, da je malo stara. Nič hudega, pošlji mi e-mail pa dobiš novo datoteko.
Načeloma je to vse kar rabiš za ASRC, sedaj jo moraš samo odpreti v ASRCju (File-Open). Vendar pa, preden začneš aktivno kontrolirati, moraš opraviti izpit, da dobiš t.im. Student rating. S tem pooblastilom lahko deluješ na TWR poziciji kjerkoli v Sloveniji. Do opravljenega izpita, ki sestoji iz teoretičnega in praktičnega dela, pa lahko delaš zgolj kot observer, t.j. imaš callsign kot npr. LJLJ_OBS, LJMB_TWR ipd. In tudi ko se prijaviš na net z ASRCjem, potem moraš povedati da si observer.
Zaenkrat toliko. Če bi rad deloval na IVAO kot kontrolor (t.j. sicer konkurenčna mreža, četudi smo medseboj znotraj kluba virtualnih letalcev prijatelji), potem se obrni na Šerifa ali Stipeta in preberi si kar piše tako na forumu kot na domači strani Slo divizije. In nihče te ne bo oviral, da bi deloval na obeh mrežah!

:wave:

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 15 Maj 2006, 02:02 
Odsoten

Pridružen: 14 Maj 2006, 05:11
Prispevkov: 2
Moj e-mail boris.strajnar@telesat.si! Še hvala za vso pomoč zaenkrat, ker se še lovim in mi zadeva šele počasi postaja vsaj približno jasna. Vseeno me zanima kaj so tiste *.pos datoteke, ki jih omenjajo uporabniška navodila.(ASRC ver. 1.1...Settings browse for ALIAS and POSITION) Drugače pa sem že na liniji ( nick BS_OBS in gledam tiste zelene znake, kako tiho brzijo čez nebo. Moti me ta tišina.... zato mislim, da mi tudi kot opazovalcu nekaj manjka. (Saj kaj več trenutno niti nočem in ne zmorem biti). Maja pa še nek krasen post z 15 linki za začetnike na tem forumu sem si pustil za branje jutri, potem sem pa zaprl explorer in .... :( No vseeno se že vnaprej zahvaljujem za prijaznost :wave:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 15 Maj 2006, 08:17 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
Ja lej, kar se ASRCja tiče, je kup enih datotek:
  • datoteka s sektorjem: s tem se definira "ozemlje" nad katerim (ali delčkom katerega) bediš. V njem so zajeta vsa radionavigacijska sredstva, letališča, eventuelno še ostali podatki
  • datoteka z aliasi: tu notri so definirane razne bližnjice do določenih ukazov. Zgodovina klientov, tako na VATSIM kot na IVAO se je začela s programom ProController, ki je poleg ukazov v menijih poznal bližnjice, ki se začnejo s ., npr .vx LJLJ izpiše vreme za ljubljansko letališče. In v tej datoteki alias si napišeš različne bližnjice, ki se jih pogosto uporablja in da jih ne tipkaš vedno, npr. kaki pozdravi ipd.
  • datoteka pozicij (aka POF file): ASRC ima na desni strani seznam kontrolorjev, ki so v Tvoji bližini; razdalja je definirana mislim da v Settings-Options. Vsak kontrolor ima spredaj neko kodo in če nimaš te datoteke definirane, se pač koda lahko spreminja, lahko pa te kode fiksno določiš. Ta koda se uporablja največ pri predaji letal k sosedom. Namreč, če letalo prileti iz kontroliranega zračnega prostora, naredi sosednji kontrolor t.im. hand-off, ravno tako tudi Ti naprej narediš hand-off naslednjemu kontrolorju. Handof pa se naredi v ASRCju takole: pritisneš tipko F4, vtipkaš kodo kontrolorja in z miško klikneš na letalo. S tem začen sosedu blinkat dotično letalo in potem on samo še klikne tipko F3 in z miško po njem in tako je letalo pod njegovim nadzorom.
  • datoteka s frekvencami (.ag1, .ag2, .gg1, .gg2): Če v ASRCju pritisneš tipko TAB se odpre eno veliko kontrolno okno, kjer imaš definiranih mislim da 32 različnih kanalov in na vseh lahko oddajaš in sprejemaš. Le en pa je seveda lahko Tvoj primarni kanal, tega določiš kadarkoli, praviloma ob zagonu in povezavi ASRCja na mrežo. Praviloma delamo na strežniku za komunikacije rw.liveatc.net, kanali pa so pravzaprav pozicije: LJLJ_TWR, LJLA_CTR, LJMB_APP, LJPZ_APP, LJLA_U_CTR, LJLA_L_CTR. Poleg tega lahko v tem oknu vzpostavljaš direktno komunikacijo med posameznimi kontrolorji (za kar se sicer na IVAO uporablja SkyPe), tu imaš pa to že notri. Vendar se mi zdi uporaba SkyPe-ja še vseeno malenkost enostavnejša :wink:

Zaenkrat toliko, več pa ko se kaj dobiva online. Danes mam IVAO dan :wink: Aja, btw, med drugim kot "konkurenca" ASRCju je od nedavnega klient VRC, ki je v nekaterih ozirih precej boljši...

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 5 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group