Ivao.aero 1.1.07: Pilot requirements -
http://www.ivao.aero/training/pilots.htm (Flight Captain briefing guide:
http://www.ivao.aero/training/brief/FC-briefing.pdf)
Ivao.aero je sprejel osnutek novega načina pridobivanja naziva FC (Flight Captain), napisan s strani kanadske divizije. Na našem lokalnem staff forumu je bil v daljši obravnavi skoraj pol leta, nekajkrat modificiran, sedaj pa sprejet.
Kaj je ostalo enako:
- še vedno se piše online teoretični test, enak za celotno mrežo (20 vprašanj), vezanih na letenje (ne na programsko opremo) (ref.: I-Pack L1, L5 poglavji sta dovolj.)
Kaj je drugače:
- pilot je do sedaj točke za napake izgubljal od skupne vsote stotih točk, sedaj pa je praktični izpit sestavljen iz določenega števila vaj, ki jih pilot opravi. Vsaka vaja pa je vredna 4 točki. Vaj je torej 25 (4×25=100), preverja pa se stvari, ki so že ves čas opisane tudi v našem PDF-ju za napredovanje pilotov.
- izpit poteka v dveh delih - IFR in VFR letenje. Oddati je potrebno 2 različna plana poleta (IFR in VFR), vmes pa je full stop landing (VFR se leti prbl. 20 minut, IFR pa eno uro - gre za airborne time); VFR del se lahko izvede posebej - lahko tudi kak dan prej ali pozneje po IFR, ali obratno - najprej VFR, kasneje IFR - popolnoma po dogovoru.
- IFR in VFR ni potrebno leteti z istim letalom ... za VFR lahko vzamete npr. Cessno, za IFR pa ni več predpisano letalo 'turboprop' kot je to bilo do sedaj. Letalo je lahko 'Jet', mora pa biti največ velikosti CRJ900, zaželjeno kak Learjet - vendar je bistveno, da pilot vzame letalo, ki ga dobro pozna, tudi če le-to popolnoma ne ustreza šabloni. Bistvo je torej v letenju in poznavanju panela. Za FC rating se smatra to, da se ATC na pilota lahko zanese, če mu da nek SID ali STAR, da ga bo pilot s FC ratingom tudi odletel... znal izpeljati publiciran holding, letel normalne šolske kroge, pravilno orbitiral, znal odleteti NDB approach, kjer ILS-a ni, ipd...
- Piloti z ratingom FC se torej
znajo normalno vključevati v promet in ATC na mreži. Vse ostalo je potem stvar SC in SFC ratingov.
- Do FC-ja bi moral priti vsak pilot, ki zna po navodilih ATC-ja 'normalno' leteti, bere karte, normalno potrjuje kontrolorjeva navodila in jih razume.
Za CPT rating se še vedno smatra, da pilot pozna le program IvAp... zato nam je bilo nekako naročeno, naj vsak v svoji diviziji poskrbimo, da bodo tisti, ki znajo 'normalno' leteti, čimprej opravili FC izpit, saj se tako 'po svetu' točno ve, koga je bolje vektorirat, od koga pa se lahko pričakuje, da bo znal tudi kaj reducirat hitrost pa kje kak holding naredit, pa koga počakat, če bo treba.
- pridobitev FC ratinga naj bi tako bila lažja, saj lahko pilot 2 najslabše ocenjeni vaji tudi ponovi tekom izpita, če pilot sam opazi, da je nekaj spregledal, ni zavil pravilno, ipd. Je pa tudi res, da se izpita ne naredi, če se za 2 'vaji' dobi 0 točk in po ponovitvi zopet 0, saj gre za osnove poznavanja letenja na mreži.
Stallone (pa ne Sylvester, ampak Carl) - novi TD, pričakuje, da se bodo za FC opogumili tisti, ki imajo opravljen IvAp izpit, morda celo FC teorijo, pa v nedogled odlašajo s prijavo na FC praktični del. Priporočljivo pa je, da se pilot pred prijavo na FC praktični izpit o tem posvetuje z divizijskim inštruktorjem, ki mu, če ga je seveda videl kdaj online, lahko o tem svetuje.